• شناسه خبر : 1924

طرح های عمرانی بخش برزک به بهره برداری رسید

در چهارمین روز هفته بزرگداشت دولت طرح های عمرانی برگزیده بخش برزک با اعتباریک میلیارد و775 میلیون تومان با حضور فرماندار ویژه کاشان، بخشدار برزک و جمعی از مسوولان شهرستان کاشان بهره برداری شد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، فرماندار ویژه کاشان پروژه های عمرانی برگزیده در بخش برزک را زیر مجموعه حوزه های گردشگری، آبخیزداری، بهسازی و عمران شهری و روستایی دانست و افزود: بهره برداری از اقامتگاه بوم گردی گلاب، رونمایی از سیستم مکانیزاسیون شهرسازی و صدور پروانه الکترونیکی تک‌برگی، کف فرش معابر بافت قدیم شهر برزک، میدان و بلوار ورودی و منبع ذخیره آب های سطحی روستای آزران، ساختمان دهیاری و بوستان کودک روستای ویدوج از جمله این طرح های می باشد.

علی اکبر مرتضایی با اشاره به اهمیت اجرای طرح های آبخیزداری در جلوگیری از ورود سیلاب به روستاهای منطقه، ذخیزه آب و همچنین تغذیه سفره‌ آب های زیرزمینی اظهار داشت: طرح تجمیعی و استخر ذخیره آب کشاورزی روستای تجره، بند سنگ و ملات آبخیزداری آرمزگان برای تحقق این اهداف در این بخش به بهره برداری رسید.

وی گفت: بازسازی و مرمت و تجهیز اقامتگاه بوم گردی سعدآباد برزک با هزینه 450 میلیون تومان توسط بخش خصوصی زمینه اشتغال مستقیم برای 10 نفر را فراهم می کند.

وی در ادامه تصریح کرد: برای یک هزار مترمربع کف فرش معابر بافت قدیم شهر بزرک نیز افزون بر 100 میلیون تومان از اعتبارهای شهرداری صرف شده است.

به گفته وی احداث دهیاری ویدوجا، در زمینی به مساحت 370 مترمربع و با زیربنای 400 متربع حدود 400 میلیون تومان از محل اعتبارهای دولتی هزینه برداشته است.

مرتضایی هزینه ساخت بلوار و میدان ورودی و همچنین هزینه مخزن ذخیره آبهای سطحی روستای آزران را هم 625 میلیون تومان بیان کرد و گفت: برای ساخت و تجهیز بوستان کودک روستای ویدوج نیز200 میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

فرماندار کاشان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح آبخیزداری و پخش سیلاب آرمزگان سده گفت: این طرح شامل سه بند به طول ۴۹۰ متر با ذخیره‌سازی ۳۵۰ هزار مترمکعب آب یک میلیارد و 800 میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.

مرتضایی در مراسم کلنگ زنی احداث پارک بزرگ شهر بزرک خاطرنشان کرد: این پروژه با اعتبار اولیه 20 میلیارد تومان از محل اعتبارهای شهرداری برزک در زمینی به مساحت 6 هکتار پیش بینی شده است که شامل آمفی تئاتر روباز، دریاچه مصنوعی، سوله مدیریت بحران، باغ ایرانی، بازارچه و پارک جنگلی خواهد بود.

 

 


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *