• شناسه خبر : 18764

ضرر ده‌ها میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی کاشان/ بیمارستان بهشتی و ۳ مرکز درمانی دیگر درجه ۲ شدند 

درجه اعتباربخشی 4 مرکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از یک به 2 سقوط کرد.  

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، طبق ارزیابی های انجام شده توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، درجه اعتباربخشی بیمارستان های شهید بهشتی، کارگرنژاد، متینی و سیدالشهداء آران و بیدگل از یک به 2 سقوط کرد، که گفته می شود تاکنون در تاریخ 36 ساله دانشگاه علوم پزشکی کاشان مسبوق به سابقه نبوده است. 

از آن جایی که پرداختی سازمان های بیمه گر به بیمارستان ها بر اساس درجه اعتباربخشی انجام می شود، این کاهش درجه برای بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی کاشان منجر به میلیاردها تومان ضرر خواهد شد آن هم در شرایطی که دولت با تحریم مواجه بوده و کشور در وضعیت اقتصادی مناسبی قرار ندارد.

گفتنی است وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بصورت سالانه و بر اساس استانداردهای اعتباربخشی به ارزیابی کیفیت و ایمنی خدمات ارائه شده در بخش های بستری، اورژانس، مراقبت های ویژه، اتاق عمل، زایمان، تصویربرداری، آزمایشگاه، طب انتقال خون و خدمات سرپایی می پردازد.

استانداردهای ملی اعتباربخشی بیمارستان های ایران، ابزاری قدرتمند برای هدایت بیمارستان ها به سمت تحقق ایمنی و کیفیت در ارائه خدمات تشخیصی و درمانی و اطمینان از حصول آن ها بشمار می آید. 

در نسخه مورد استناد از کتاب استانداردهای اعتباربخشی ملی بیمارستان ها، 110 استاندارد کیفی و 505 سنجه وجود دارد که نتیجه ارزیابی براساس مجموعه استانداردهای اعمال شده در چهار درجه رتبه بندی تنظیم شده است(درجه عالی، درجه یک، درجه 2، درجه 3 و درجه4) 

حال باید پرسید چه کسی در خصوص کاهش ایمنی و کیفیت خدمات ارائه شده به مردم  کاشان و جبران هزینه های تحمیل شده به  دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان  پاسخگو خواهد بود؟


    ع ف
    (0) (0)

    ع ف

    مارس 14, 2023

    سلام این اتفاق مربوط به چند ماه قبل است و علت عمده ی آن ظاهرا بالا بردن نمره حد نصاب بوده و الا این بیمارستانها نمرات قبلی را آورده بودند . و به نظر می رسد که افرادی که دستشان از بیت المال کوتاه شده بیکار ننشسته اند !! همان کسانی که بدهکاری چند صد میلیاردی برای دانشگاه علوم پزشکی کاشان را بوجود آورده بودند .

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *