• شناسه خبر : 16467

صنایع آب بر ازآفات و تهدیدات منطقه کاشان است

فعال محیط زیست کشور گفت: ایجاد صنایع آب‌بر در منطقه خشک کاشان یکی از آفات و تهدیدات برای این منطقه محسوب می‌شود و با حضور در منطقه آثار سوء خود را به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، اسماعیل کهرم شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان کاشان افزود: صنایع آب‌بر در منطقه آران و بیدگل مدعی عدم استفاده از منابع آب زیرزمینی هستند که این ادعای نادرستی است زیرا میزان استفاده آب برای تولیدات محصولات صنایع آب‌بر مشخص است .

مشاور سابق سازمان حفاظت از محیط زیست کشور وضعیت فعلی زاینده‌رود را ایجاد فازهای توسعه دانست و گفت: ما نگران افزایش این فازها هستیم و هرچقدر صنایع آب‌بر توسعه پیدا کنند وضعیت کاشان و آران و بیدگل بدتر می‌شود.

کهرم با بیان اینکه در کنار آثار دو هزار ساله بیستون کارخانه سیمان در سال‌های گذشته ایجاد کردیم، اظهار داشت: در تالاب انزلی دو هزار و 400 فروند قایق انداختیم تا کرایه دهیم و پول بگیریم و این قایق‌ها نیز روی برگ نیلوفرهای آبی می‌رفتند و آنان را نابود کردیم

وی با اشاره به اینکه این اقدامات تیشه به ریشه آثار طبیعی و تاریخی این مملکت می زند، افزود: اگر آب دو متر از لا به لای خاک عبور کند، پاک می‌شود، بنابراین ما باید تابع طبیعت باشیم و در غیر این صورت به جز ضرر چیزی عاید ما نمی‌شود.

کهرم در پایان با بیان اینکه منطقه کاشان در نقطه‌ گرم و نیمه‌خشک قرار دارد، تصریح کرد: تعداد شهرها و روستاهایی که با تانکر آب‌رسانی می‌شوند بالای 360 شهر و روستا است و این واقعیت آب کشور است و از این رو باید برای مصرف آب مدیریت لازم را انجام داد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *