• شناسه خبر : 12682

شهروندان از خرید زمین و ملک با کاربری غیرمجاز خودداری کنند/ ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تخریب و با متخلفین برخورد قضایی می‌شود

فرماندار ویژه شهرستان کاشان گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز در محدوده شهری و خارج از محدوده که به صورت تصرف و تغییر کاربری اراضی کشاورزی انجام شده تماماً تخریب می شود.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم؛ علی اکبر مرتضایی در حاشیه بازدید از اراضی مناطق اطراف شهرک 22 بهمن، اظهار داشت: بازآفرینی شهری و جلوگیری از حاشیه نشینی و تصرفات غیر مجاز در محدوده و خارج ازمحدوده شهری و توسعه غیر اصولی شهر خارج از ضوابط شهرسازی و همچنین جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی از جمله موارد مهم است که با جدیت دنبال می شود.


وی اضافه کرد: کلیه ساخت و ساز های غیرمجاز بر اساس قانون تخلف بوده و پس از تشکیل پرونده در کمیسیون بدوی و تجدید نظر ماده 100، شهرداری کاشان موظف است نسبت به تخریب این بناها اقدام کند.

رییس شورای تامین شهرستان کاشان در ادامه افزود: کلیه افراد متخلفی که ساخت و ساز غیر مجاز انجام داده و با تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی تخلف نموده و برای سودجویی اقدام به کلاهبرداری از مردم نموده‌اند، شناسایی و با آنها برخورد قانونی و قضایی می شود.

مرتضایی در خصوص ساخت و ساز غیر مجاز در حریم رودخانه ها نیز بیان داشت: هرگونه ساخت و ساز و تصرف در حریم و بستر رودخانه تخلف است و هرگونه بنایی که ایجاد شده مطابق با قانون تخریب و با متخلفان نیز برخورد می شود.

فرماندار ویژه کاشان در ادامه تصریح کرد: از شهروندان کاشانی درخواست می شود پیش از خرید هرگونه ملک یا زمین با هوشیاری و دقت کامل ابتدا سند را مورد بررسی قرار داده و از نوع کاربری آن اطمینان حاصل نماید و در صورت عدم آشنایی به قوانین با مراجعه به دستگاه های اجرایی مربوطه وضعیت آن ملک را استعلام و از خرید زمین هایی که با تغییر کاربری به صورت غیر مجاز و یا در خارج از محدوده شهری تصرف شده اند، خودداری نمایند تا در آینده دچار مشکلات حقوقی و قضایی نشوند.

رییس شورای تامین شهرستان کاشان در خصوص برنامه های بازدید و اقدام عملی در برابر متخلفان بیان کرد: بازدید ها به صورت مستمر ادامه داشته و ادارات جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، شهرداری، ثبت اسناد و امور منابع آب نسبت به بررسی و شناسایی محدوده های مورد نظر از جهت تعیین مالکیت و نوع کاربری اقدام و گزارش ها برای برنامه ریزی و اقدام مناسب اجرایی می شود.

گفتنی است؛ بازدید از اراضی حاشیه شهرک 22 بهمن و محدوده لتحر با حضور فرماندار ویژه کاشان، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و با همراهی دادستان عمومی و انقلاب کاشان و همچنین رییس اداره سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه کاشان و روسای ادارات جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، شهرداری، ثبت اسناد و املاک، امور منابع آب شهرستان کاشان صورت گرفت که این بازدید ها به صورت دوره ای در تمام سطح شهرستان به صورت محسوس و نامحسوس ادامه خواهد یافت.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *