• شناسه خبر : 17601

شش قنات روستاهای اطراف سایت احمدی روشن لایروبی شد

رئیس اداره جهاد کشاورزی کاشان از لایروبی و کول گذاری شش رشته قنات از روستاهای دهریزه، شجاع آباد و چاله قره واقع در حاشیه سایت شهید احمدی روشن خبر داد.

به گزارش اهل کاشانم، رضا مظلومی در حاشیه دیدار محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی کشور با حجت الاسلام سید سعید حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان افزود: خشکسالی مستمر، بحران آب و ضرورت بهره وری بیشتر از منابع پایه در حوزه امنیت غذایی مثل خاک و آب باید توجه همگان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اقدام سازمان اتمی در مساعدت ویژه جهت بازسازی و بهسازی قنات ها در کوتاه مدت باعث تقویت اقتصاد خانوارهای ساکن در این روستاها در بلند مدت نقش ماندگار و غیر قابل انکاری در تقویت امنیت غذایی کشور به عنوان یکی از مولفه‌های اقتدار ملی دارد.

مظلومی با اشاره به تاکید وزارت جهاد کشاورزی در بهره وری بیش از پیش از منابع آبی خدادادی مثل چشمه و قنات، به ضرورت حفظ منابع آبی زیر زمینی برای آیندگان اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی برای افزایش دبی آب خروجی از چشمه ها و قنات های مناطق کویری و سپس ارائه الگوی کشت مناسب با اقلیم، از برنامه های این مدیریت در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *