• شناسه خبر : 14867

شب‌های کاشان از لحاظ نوری فقیر است، مناطق حاشیه‌نشین ضعف اقتصادی و اجتماعی دارند

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، حسن بخشنده در برنامه رادیویی صدای شهر، با بیان اینکه در شب کاشان از لحاظ نوری فقیر است، اظهار داشت: اداره برق شهرستان کاشان اگرچه به خوبی زحمات در حوزه برق را متقبل شدند اما منابع محدود مالی امکان توسعه به نحو مطلوب را با دغدغه‌هایی رو به رو کرده است.

وی با بیان اینکه کاشان یکی از شهرهایی است که در هزینه نگهداشت رکورد زدیم، افزود: این شرایط به نحوی است که فقط برای تنظیف و نگهداشت در سال جاری 120 میلیارد تومان اعتبار تخصیص دادیم اما متاسفانه در حوزه شهری متمرکز نبوده و به صورت جزیره‌ای هستیم.

شهردار کاشان با بیان اینکه در حوزه بلندمرتبه سازی در این شهر کار نکردیم، ابراز داشت: در سال آینده این هزینه یقینا افزایش پیدا می‌کند و حداقل به 150 میلیارد تومان می‌رسد و بنابراین لازم است از گسترش بیش از حد شهر جلوگیری شود و یکی از راهکارهای آن تمرکز مناطق مسکونی شهری است.

وی ضمن اشاره به مناطق حاشیه‌نشین شهر کاشان گفت: مناطق حاشیه‌نشین از ضعف ساختار اقتصادی و اجتماعی برخوردار هستند و از مشاوران درخواست داشتیم تا برای تقویت امکانات زیرساختی برنامه ارائه دهند و این موضوع در حالی است که معتقد هستیم منابع به صورت عادلانه توزیع شود.

بخشنده امنیه با بیان اینکه مردم این مناطق واقعا نگران از شرایط حاضر هستند، تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های فعالیت مقدم بر ایجاد ساخت‌های کالبدی است و بر اساس یک طرح عمرانی این مناطق مورد توجه قرار می‌گیرند و رسیدگی به این مناطق در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ضمن تاکید بر نیاز منطقه خیابان کارگر شهرستان کاشان به یک پل عابر پیاده تاکید کرد: سعی ما بر توجه بیش از پیش به مناطق کم برخوردار است تا نام‌های مشهور از این مناطق برداشته شود و امکانات مختلف در حوزه‌های گوناگون به این مناطق اختصاص پیدا کند.

شهردار کاشان ضمن تاکید بر ایجاد یک شهر هوشمند در کاشان افزود: هزینه‌های جاری شهرداری کاشان سالانه 400 میلیارد تومان است در حالی که در عوارض نوسازی، اصناف و غیره نزدیک به 200 میلیارد تومان طلب داریم.

وی با بیان اینکه زیرگذر چهارراه آیت‌الله کاشانی با یک حساب مختصر به طول بیش از سه کیلومتر در حال حاضر نیازمند 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تاکید کرد: منابع درآمدی شهرداری بسیار محدود است در حالی که متاسفانه هنوز درگیر رفع تخصیص اراضی به قرار گاه هستیم و این موضوع بر نحوه عملکرد پیمانکار نیز طبیعتا تاثیر می‌گذارد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *