• شناسه خبر : 18043

شلوغی مراکز درمانی و شیوع بیماری شبه آنفولانزا:

سکوت عجیب دانشگاه علوم پزشکی کاشان کی پایان می یابد؟

مهدی عرشی

«سرماخوردگی یا آنفولانزا؟»، «صف طولانی مراکز درمانی»، «کمبود برخی داروها در داروخانه ها»، « آمار بالای غیبت دانش آموزان در یک‌کلاس به دلیل بیماری» و…. موضوعاتی است که مخاطبان رسانه اهل کاشانم اعلام می کنند و قطعا هر کدام موضوع مهمی است که دانشگاه علوم پزشکی کاشان در یک ماه اخیر درباره آن باید واکنش نشان می داد..

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، دانشگاه علوم پزشکی زیر نظر وزارتی است که در عنوان خود سه کلمه “بهداشت”، “درمان” و “آموزش” را یدک می کشد، پس باید مشخص شود سکوت آنها بر اساس کدام دستورالعمل های بهداشتی است؟ با بایکوت رسانه چه دردی را درمان خواهند کرد؟ و مردم در مواقع همه گیری بیماری در این روزها چه آموزشی باید فرا بگیرند؟

مشکلات حوزه اینترنت دلیل قانع کننده ای نیست که دانشگاه علوم پزشکی کاشان بخواهد آن را بهانه عدم اطلاع رسانی خود برای مشکلات بیماری و درمانی موجود قرار دهد، سلامت مردم هم موضوعی نیست که با سکوت و نگاه امنیتی با آن برخورد شود، پیشگیری هر دردی و بیماری هم نیاز به آگاهی و اطلاع رسانی عمومی دارد.

دانشگاه علم پزشکی کاشان چگونه در رسانه های خود آمار مبتلایان روزانه بیماری کرونا را آن هم در وضعیت آبی و بی خطر کاشان اطلاع می دهد و حتی درباره خطر شیوع بیماری هاری گربه ها به شهروندان هشدارهای جدی می دهد ولی درباره مراکز شلوغ درمانی و داروخانه ها و مبتلایان ویروسی با علائم شبه‌آنفلوآنزا، ازجمله تب، سردرد، سرفه، بی‌حالی و تهوع در منطقه کاشان سکوت پیشه می کند؟

سلامت مردم و شهروندان نباید معطل تصمیمات بالادستی و یا دستورالعمل های سیاست مداران باشد؛ دانشگاه علوم پزشکی کاشان در قامت یک پزشکی که سوگند یاد کرده است باید تمام اتفاقات و کم کاستی ها در حوزه مسئولیت خود در مسایل درمانی و بهداشتی را در سطح عمومی جامعه به صورت شفاف اطلاع رسانی کند.

تجربه نگاه امنیتی در آغاز شیوع ویروس کرونا و پنهان کاری ها کافی است که دانشگاه علوم پزشکی کاشان از وضعیت افزایش مبتلایان به بیماری که در باور عموم مردم سرماخوردگی تعریف می شود بصورت دقیق و صادقانه اطلاع رسانی کند، غصه موضوع فیلیرینگ را هم نخورد قطعا مردم برای سلامت خود و فرزندانشان به فیلترشکن دسترسی پیدا خواهند کرد تا از اخبار آگاه شوند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *