• شناسه خبر : 9782

سالیانه ۴۵ میلیون نسخه در کاشان صادر می‌شود/از ابتدای اسفند، دفترچه کاغذی چاپ نمی‌شود

علی محمد حق پناه مدیر درمان تامین اجتماعی کاشان در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به اینکه از ابتدای اسفندماه دفترچه کاغذی چاپ نمی شود، اظهار داشت: خدمات ارائه شده به همشهریان با ارائه کارت ملی، شناسنامه و یا صفحه اول دفترچه و با نسخه های الکترونیکی امکانپذیر است.



وی با بیان اینکه سالیانه به طور متوسط بیش از ۴۵ میلیون نسخه صادر می شود، ابراز داشت: هر نسخه در سه برگ است و این موضوع میشود که کاغذ زیادی هزینه شود که برای تامین این کاغذها هم باید درختان قطع شوند.

مدیر درمان تامین اجتماعی کاشان با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور تصریح کرد: دفترچه های کاغذی با توجه به لمس مداوم آنها توسط پزشک، بیمار و افراد دیگر امکان شیوع ویروس را داشت که با ارائه نسخه های الکترونیکی این مشکل برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین محاسنی که ارائه نسخه الکترونیکی برای مردم دارد در تهیه دارو است، گفت: پیش از این اگر یک داروخانه دو قلم از یک دارو را داشت و دیگر اقلام را نداشت نسخه دیگر کارایی نداشت ولی حال با استفاده از نسخه الکترونیکی افراد می توانند هر قلم از داروهای یک نسخه را از یک داروخانه بگیرند و این باعث صرفه جویی زیادی در هزینه های مالی شهروندان می شود.

حق پناه یکی دیگر از محاسن اجرای این طرح را تامین داروهای دوره ای بدون مراجعه به پزشک دانست و گفت: برای مثال اگر بیماری در یک دوره شش ماهه قرار باشد یک سری دارو مصرف کند و این داروها هر دو ماه تمام می شود، پزشک می‌تواند در نسخه الکترونیکی داروها را در سه نوبت در این دوره شش ماه یادداشت کند و این بیمار از مراجعه حضوری مجدد به پزشک معاف می شود.

وی افزود: برای اجرای این طرح و تامین زیرساخت های مورد نیاز علاوه بر اعطای مشوق هایی به پزشکان، تسهیلاتی هم برای آنها در نظر گرفته ایم، البته در ابتدای شروع هر کار یک سری معایب ممکن است وجود داشته باشد که به امید خدا در حال رفع آنها هستیم.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *