• شناسه خبر : 2889

آبفا کاشان حجم بالایی از پساب را به یک کارخانه می فروشد

عضو شورای شهر کاشان گفت: به نقل از یک منبع غیر رسمی سازمان آب و فاضلاب کاشان قراردادی با حجم بالا و در حدود 90 لیتر بر ثانیه برای فروش پساب با یکی از کارخانه های منطقه کویر بسته است و این در حالی است که تنها با 20 نیاز آن کارخانه تامین می شود.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، حسینعلی وکیل افزود: نگاه اقتصادی سازمان آب کاشان به این موضوع باید برداشته شود و به آینده و محیط زیست شهر توجه ویژه ای بشود .

وی در ادامه تصریح کرد: مبلغ پیشنهادی امور آب برای فروش پساب بسیار بالاست و شاید شهرداری کاشان امکان خرید آن را نداشته باشد اما تا جایی که امکان دارد باید این آب را با چاه هایش معاوضه کند.

وکیل یادآور شد: پساب تصفیه خانه باید به حوزه آبخیز کاشان برگردد و در غیر اینصورت خطر نشست سفره های زیر زمینی، فرونشست در شهر و تشدید مشکلات هنگام زلزله را به دنبال خواهد داشت.

این عضو شوراش شهر کاشان افزود: رفتن آب به سمت کویر سبب میشود که پتانسیل آب شور در این منطقه زیاد شود و به سمت آب شیرین در قسمت جنوب (کاشان) هجوم بیاورد لذا بازگشت پساب به بالا دست و تزریق مجدد آن به سفره های زیر زمینی باید مطالبه ای برای رسانه ها و تشکل های محیط زیست باشد.

وکیل در خصوص فضای سبز در مرکز شهر گفت: این موضوع در جلسه کمیسون خدمات شهری بیان شد و قرار برآن شده که پیشنهادی برای اصلاح فضای سبز منطقه مرکزی شهر به شورا تسلیم شود و پیشنهاد آن بود که قسمت مرکزی شهر را به صورت قطعات صدمتر و دویست مت رطراحی و خاک آن عوض شود و در درختان جدید واکاری شود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *