• شناسه خبر : 10572

رگبار و بارش در راه کاشان

عباس ارغوانی رئیس اداره هواشناسی در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به شرایط ناپایداری جوی در هفته جاری به واسطه ورود سیستم های بارشی و جریانات همرفتی اظهار داشت: این سیستم ناپایدار به صورت بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق، بادهای نسبتا شدید و شدید به صورت لحظه‌ای می‌باشند.


وی با بیان اینکه این بارش‌ها در این فصل از سال توان ایجاد روان آب و حتی جریان‌های سیلابی محلی را دارند، ابراز داشت: می‌بایست این بارش‌ها در زمان‌هایی که شرایط بارشی شدید است به صورت شایسته‌ای مدیریت شود.

رئیس اداره هواشناسی کاشان از ایجاد این شرایط ناپایدار جوی از فردا تا آخر هفته جاری خبر داد و تصریح کرد: این شرایط با کاهش محسوس دما بین پنج تا هفت درجه همراه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ممکن است در برخی از زمان ها این ناپایداری ها در بعضی از اماکن به صورت نقطه‌ای با بارش تگرگ همراه باشد، افزود: بر این اساس به کشاورزان توصیه می کنیم تا نسبت به این سازی محصولات کشاورزی خود اقدام کنند.

ارغوانی گفت: به مرتعداران هم توصیه می‌کنیم در زمان های صاعقه نسبت به پناه دادن دام‌های خود اقدام کنند و در ساعات بارش‌های رگباری در حاشیه رودخانه‌ها و مسیرهای پرخطر قرار نگیرند.

رئیس اداره هواشناسی کاشان با بیان اینکه بارش‌های احتمالی طی روزهای اخیر به هیج عنوان جوابگوی کم بارشی‌ها و خشکسالی امسال نیست، تاکید کرد: از شهروندان و همشهریان کاشانی می‌خواهیم حتما مدیریت مصرف آب انجام دهند چراکه با کاهش نزولات جوی و کمبود منابع آبی تابستان سختی را در پیش رو داریم.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *