• شناسه خبر : 10222

استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان و متخصص بیماری‌های عفونی:

در واقع وضعیت کرونایی کاشان بر اساس پروتکل های کشوری قرمز است

احمد نجفی در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به افزایش موارد مراجعین سرپایی بیماران کرونایی طی روزهای اخیر در کاشان اظهار داشت: تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به بیش از دو برابر پیش از نوروز رسیده‌است.


وی با بیان اینکه بر اساس پروتکل‌های کشوری کاشان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، ابراز داشت: در صورتی که روند ابتلا و بستری بیماران کرونایی به همین گونه پیش رود، منطقه کاشان با یک وضعیت بحرانی روبرو خواهد شد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان و متخصص بیماری های عفونی با اشاره به اینکه حجم زیادی از موارد ابتلا به دلیل شرکت در مهمانی‌های خانوادگی و تجمعات بوده‌است، تصریح کرد: پیشنهاد می کنیم در درجه اول از شرکت در هرگونه تجمع و مهمانی خودداری شود و در صورت لزوم برای برگزاری این تجمعات حتما در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک باشد.

وی با بیان اینکه افرادی که علائم سرماخوردگی دارند به هیچ عنوان از منزل خارج نشوند، تاکید کرد: یکی از دلایل افزایش موارد ابتلای جدید تردد زیاد مسافرین و گردشگران از شهرهای دیگر و حضور در شهرستان کاشان بوده‌است.

نجفی با اشاره به اینکه باید مدیران و مسئولان منطقه کاشان در زمینه اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا تصمیمات جدی بگیرند، افزود: از مردم هم می‌خواهیم به احترام کادر بهداشتی و درمانی و زحمات آنها در طول بیش از ۱۳ ماه گذشته دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از هرگونه عادی انگاری و بی‌تفاوتی نسبت به کرونا به شدت بپرهیزند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *