• شناسه خبر : 8214

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم؛

داروی رمدسیویر بر روی درمان بیماران کرونایی بی تاثیر است

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: داروی رمدسیویر بر روی درمان بیماران کرونایی بی تاثیر است.

رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به انجام یک سری تحقیقات و پژوهش ها از طرف سازمان بهداشت جهانی مشخص شد که داروی رمدسیویر بر روی درمان بیماران کرونایی بی تاثیر است.

وی با بیان اینکه این پژوهش بالینی برای بیش از پنج هزار نفر بیمار از ۳۰ کشور در ۵۰۰ بیمارستان سراسر جهان  استفاده شده است، ابراز داشت: در این مطالعه بالینی ایران هم به طور فعال مشترک داشت.

داروی رمدسیویر بر روی درمان بیماران کرونایی بی تاثیر است

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: در این پژوهش داروی رمدسیویر برای دو هزار و ۵۰۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا تجویز و برای بقیه استفاده نشد و بعد از مدت زمانی خاص مشخص شد که هیچ تفاوتی در حال دو گروه ایجاد نشده است.

وی با اشاره به انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در سراسر دنیا برای کشف واکسن کرونا گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ نوع واکسن در سراسر دنیا تیمهای تحقیقاتی بر روی آن در حال فعالیت های پژوهشی هستند.

ملک زاده با اشاره به اینکه واکسن باید در فاز انسانی بر روی تعداد زیادی از داوطلبین آزمایش شود، تاکید کرد: در صورتی که هر واکسنی در فاز انسانی در یک بازه زمانی مشخص عوارض نداشته باشد و نتایج مورد نظر پژوهشگران و محققین را تامین کند می تواند مورد استفاده مردم قرار بگیرد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *