• شناسه خبر : 6228

جریمه‌ با چاشنی جهل به قانون!

روند صعودی آمار ابتلا به کرونا در انتهای سال ۹۸ و آغار سال نو، نگرانی را در مردم و مسئولان کاشان برانگیخت و تصمیم مسئولان بر این شد که برای کنترل اپیدمی ویروس کوئید۱۹ طرح‌های ترافیکی و ممنوعیت‌های تردد در شهرمان وضع شود.

در هفته‌ی دوم سال جاری از تاریخ ۹ فروردین مجددا طرح زوج و فرد و اینبار از درب منازل اجرا شد و در ادامه ممنوعیت تردد در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین با استقبال و همکاری مردم روبرو شده و بار ترافیکی به شدت افت کرد بطوری که کاهش آمار ابتلا به این بیماری را میتوان از ثمرات این طرح و تلاش پلیس راهور و نیروهای مسلح دانست.

اما پس از آن در هفته‌ی جاری به طور ناگهانی مردم شهر از صبح شنبه با جریمه‌های طرح زوج و فرد؛ مطلع شدند که این طرح ادامه‌یافته‌است و در پایان روز شنبه رسانه‌های محلی کاشان خبری را مبنی بر اجرای مجدد طرح زوج و فرد از ۱۷ تا ۲۰ فروردین منتشر کردند. اما بسیاری از رانندگان متخلف در روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز از اجرای این طرح اظهار بی اطلاعی کرده و انتظار اطلاع رسانی گسترده تر در سطح شهرکاشان را علی‌الخصوص در مناطق پرتردد، توسط بنر و بیلبورد داشتند و اطلاع رسانی رسانه‌های محلی در شبکه‌های اجتماعی را ناکافی میدانستند.

حال این سوال مطرح است که به چه دلیل اطلاع رسانی این طرح پس از شروع اجرای آن آغاز شده و آیا این اطلاع رسانی کافی بوده‌است؟
در غیر اینصورت آیا مردم کاشان باید جریمه‌ی تخلف از قانونی را بپردازند که از آن بی‌خبر بودند؟!


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *