• شناسه خبر : 5948

جایزه طلایی ifva در دستان فیلم ساز کاشانی

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم جایزه طلایی بهترین فیلم آسیایی به فیلم کوتاه شهر عسل ساخته معین روح الامینی رسید.

جایزه طلایی بهترین فیلم آسیایی در اختتامیه بیست وپنجمین دوره فستیوال ifva هنگ کنگ که شنبه هفدهم اسفندماه برگزارشد از میان ده فیلم راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره به فیلم کوتاه شهر عسل ساخته معین روح الامینی، کارگردان جوان کاشانی، رسید.

 

این جشنواره یکی از معتبرترین و قدیمی ترین جشنواره های آسیا محسوب می شود که هرساله از بین هزاران فیلم ارسالی تنها ده فیلم به مرحله نهایی راه پیدا می کنند و از این میان تنها یک فیلم جایزه طلایی بهترین فیلم آسیا را دریافت می کند.

محمد معین روح الامینی در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم در خصوص روند برگزاری اختتامه جشنوارهifva گفت: برای برگزاری جشنواره دعوت نامه و اقامت در کشور هنگ کنگ داشتیم که متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا و برای حفظ سلامت فیلم ساز ها کنسل شد.

این فیلم ساز جوان کاشانی افزود: اختتامیه جشنواره و اسامی برندگان جشنواره از طریق لایو فیسبوک اعلام شد که خوشبختانه فیلم کوتاه شهر عسل جایزه طلایی جشنواره را در بخش بهترین فیلم اسیا دریافت کرد.

وی در خصوص فیلم شهر عسل بیان کرد: زمان فیلم هشت دقیقه و به زبان عربی است؛ قصه در کشور سوریه اتفاق میافتد که در روستای علی آباد کاشان فیلم برداری شده است.

روح الامینی خاطر نشان کرد: این فیلم تاکنون پنجاه حضور بین المللی داشته که تا این لحظه موفق به دریافت ده جایزه بین المللی شده است.

گفتنی است:محمد معین روح الامینی متولد 1372 در شهرستان کاشان دارای مدرک تحصیلی لیسانس در رشته حسابداری است

او فعالیت خود را از سال 1394 آغاز کرده و فیلم کوتاه شهر عسل اولین تجربه حرفه ای وی در فیلم کوتاه است.

این فیلم ساز جوان کاشانی تا کنون افتخار حضور در پنجاه جشنواره ی بین المللی و کسب ده جایزه را داشته است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *