• شناسه خبر : 734

ثبت سه رویداد فرهنگی کاشان در فهرست ناملموس کشور

کارشناس مردم شناسی اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کاشان از ثبت سه رویداد فرهنگی این شهرستان در فهرست میراث ناملموس کشور خبر داد.

“عباس تراب زاده” در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم، اظهار داشت: در همایش شورای سیاستگذاری ثبت میراث ناملموس کشور که روزهای پنجم وششم تیرماه در اردبیل برگزار شد پرونده دانش ساخت جوزقند کاشان با محوریت برزک و قمصر، دانش پخت کلوچه سنتی کاشان و نظام آبیاری چشمه ثلاثه جوشقان استرک کاشان مطرح و برای ثبت در فهرست میراث ناملومس کشور به تصویب رسید.

وی افزود: با ثبت این سه اثر تاکنون 28 رویداد فرهنگی کاشان در فهرست میراث ناملموس کشور و دو اثر آیین سنتی مذهبی قالیشویان اردهال و مهارت بافت فرش کاشان و در فهرست میراث ناملموس یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

تراب زاده با بیان اینکه شماره ثبت پرونده مصوب تا دو ماه دیگر صادر می شود، گفت: در شورای سیاستگذاری ثبت میراث ناملموس کشور 12 پرونده از استان اصفهان برای ثبت در فهرست میراث میراث ملی ارائه شد که تمام پرونده ها به تصویب این شورا رسید.

کارشناس تهیه پرونده های میراث ناملموس استان اصفهان همچنین از ثبت آداب پخت کاچی ابوزیدآباد آران و بیدگل در فهرست میراث ناملموس کشور در همایش اردبیل خبر داد.

تراب زاده در پایان خاطرنشان کرد:پرونده های ثبت شده کاشان در فهرست میراث ناملموس کشور دارای ویژگی های دانش و مهارت بوده که ابتکار و خلاقیت زندگی پیشینیان را نشان می دهد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *