• شناسه خبر : 17650

ثبت بیش از ۱۶۴۱ هکتار اراضی ملی کاشان در سامانه شمیم

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت: بیش از یکهزار و ۶۴۱ هکتار اراضی شهرهای کاشان، قمصر و نیاسر در سامانه شمیم به ثبت رسید.

به گزارش اهل کاشانم و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجتبی آراسته خصوص وضعیت اجرای طرح شمیم در کاشان اظهار داشت: در راستای سیاست‌گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و تلاش‌های بعمل آمده از سوی این اداره، بیش از یکهزار و ۶۴۱ هکتار اراضی ملی شهرستان کاشان در سامانه شمیم تثبیت شد.
وی با بیان اینکه این اراضی در شهرهای کاشان، قمصر و نیاسر واقع شده‌اند افزود: این اسناد مربوط به دو پلاک در بخش چهار کاشان به مساحت ۳۰.۱ هکتار، بخش دو کاشان به مساحت ۸۸۰ هکتار، بخش شش کاشان به مساحت ۲۰۰ هکتار، بخش شش نیاسر در مجموع ۴۴۲ هکتار و بخش یک قمصر به مساحت بیش از ۸۹ هکتار بوده است.
وی با اشاره به اینکه اسناد دفترچه‌ای بیش از یکهزار و ۸۱ هکتار از اراضی شهرستان کاشان در مرحله تثبیت نهایی قراردارد گفت: این اسناد مربوط به اراضی بخش چهار کاشان به مساحت بیش از ۸۶۱ هکتار، بخش دو کاشان به مساحت ۱۱۵ هکتار و بخش شش به مساحت ۱۰۵ هکتار است.
وی با بیان اینکه این اقدام گام بزرگی در راستای تهیه نقشه‌های ارتفاعی مسطحاتی با سرعت بالا بوده که دقت سندهای صادره را بالا می‌برد، گفت: طرح شمیم (شبکه ملی یکپارچه مالکیت) در راستای پیاده‌سازی قانون حدنگار و یکپارچه‌سازی نقشه‌های کلی انجام و سبب می‌شود تا تمامی ارگان‌ها، ادارات و حتی نقشه شمیمان نظام مهندسی نیز با استفاده از امکانات شمیم و با ایجاد ارتباط و مجوزهای قانونی اقدام به برداشت آنی قطعات کنند.
رئیس اداره راه وشهرسازی کاشان تصریح کرد: با هدف پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی و تلاش و پیگیری‌های بعمل آمده، سند تک برگ ۸۴۰ هکتار اراضی بخش سه کاشان اخذ شد.
آراسته با اشاره به اینکه اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری اجرای حدنگاری اراضی ملی است، گفت: با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود، همچنین با اخذ اسناد تک‌برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *