توسعه شبکه فیبر نوری کاشان/ هاشمی طاهری: پروژه امنیتی است / رئیس شورا: مشترک مورد نظر در دسترس نمی‌باشد / نماینده مردم: نیاز به بررسی بیشتر دارد/ فرماندار: هیچ دستگاهی اجازۀ دخالت در کار مخابرات ندارد

اخیراً پروژه توسعه فیبر نوری شهر کاشان محل اختلاف بین شهرداری و مخابرات کاشان شده است. شهرداری می‌گوید بر اساس ابلاغ‌های بالادستی توسعه فیبر نوری شهر کاشان را به شرکت خصوصی موسوم به «های‌وب» واگذار کرده و معتقد است: «با تحقق این قرارداد سرعت اینترنت شهروندان صد برابر خواهد شد. افزون بر این شهرداری کاشان خواهد توانست از ظرفیت این قرارداد برای پایش تصویری شهر استفاده نماید.»

مخابرات کاشان نیز مدعی است قادر است زیرساخت مورد نظر شهرداری را تأمین کرده و قرارداد شهرداری موازی‌کاری با شرکت مخابرات و اتلاف سرمایه مردم محسوب می‌شود. مخابرات آمادگی دارد خدمات مورد نظر شهرداری را به صورت رایگان و به صورت طولانی‌مدت تأمین نماید.

نکته جالب توجه موضع شورای اسلامی شهر کاشان است. شورای اسلامی هر دو قرارداد را مصوب کرده است. ابتدا قرارداد شهرداری با مخابرات و پس از آن قرارداد شهرداری با شرکت خصوصی به تصویب شورای اسلامی شهر کاشان رسیده است.

خبرنگار اهل کاشانم با وجود پیگیری فراوان تا این لحظه نتوانسته است موضع رئیس شورا را جویا شود. لازم به ذکر است علی هاشمی طاهری در گفت‌وگو با رادیو کاشان مدعی شده: «توضیحات لازم از طریق شهرداری در اختیار مردم قرار گرفته است. با توجه به این که پروژه امنیتی است، توضیحات بیشتری نمی‌تواند در اختیار مردم قرار دهد.»

موضع نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل نیز منوط به بررسی بیشتر است. پاسخ مصطفی معینی پس از پیگیری دو هفته‌ای خبرنگار اهل کاشانم همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

ولی حمیدرضا محمدی فشارکی فرمانداری کاشان معتقد است: هیچ دستگاهی نمی‌تواند و نباید مخابرات را از ارائه خدمات محدود کرده و توسعه شبکه فیبر نوری در ذات شرکت مخابرات است.

@ahlekashanam


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *