• شناسه خبر : 18065

سکوت طولانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان شکست:

بیماری آنفلوآنزا بخش بستری کودکان بیمارستان بهشتی کاشان را تکمیل کرد

پس از سکوت طولانی و قابل تامل، بالاخره دانشگاه علوم پزشکی کاشان بعد از یادداشت پایگاه خبری اهل کاشانم، نسبت به افزایش بیماری آنفلوآنزا در حوزه مسئولیتش واکنش نشان داد و از همه گیری این بیماری و تکمیل بخش بستری کودکان در بیمارستان بهشتی خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان، در این خبر با اشاره به اینکه همه‌گیری بیماری آنفلوآنزا در کشور نسبت به سال‌های گذشته زودتر آغاز شده و به نوعی بیماری‌های تنفسی رو به افزایش است، گفت: با افزایش کودکان مبتلا به بیماری آنفولانزا، ظرفیت بستری بخش اطفال این مرکز تکمیل شده که به دلیل مراجعه زیاد بیماران، از دیگر بخش های بیمارستان برای بستری کودکان استفاده شده است.

دکتر سید امیر مسعود فرزادفر، با بیان اینکه بیشتر علائم و نشانه‌های شایع این نوع بیماران شامل تب بالای (۳۸ درجه سانتیگراد)، لرز، درد عضلانی، تعریق، سردرد، سرفه خشک و مداوم، خستگی، ضعف و گلودرد است، افزود: در صورت داشتن علائم آنفولانزا و بروز عوارض جانبی، سریع به پزشک مراجعه کنید و مصرف داروهای ضد ویروسی با تجویز پزشک معالج ، ممکن است طول بیماری را کاهش داده و از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: آنفلوانزا یک عفونت ویروسی است که سیستم تنفسی فرد از جمله بینی، گلو و ریه‌ها را مورد تهاجم قرار می‌دهد که این بیماری بر خلاف سرماخوردگی معمولی به طور ناگهانی روی داده و حال عمومی بیمار را بد نموده و سیستم ایمنی بیمار را دچار مشکل می کند که به دنبال آن سایر عوارض باکتریال مانند عفونت های ریه، سینوس و گوش به آن اضافه خواهد شد.

 فرزادفر گفت: بهترین راه پیشگیری از ابتلا به ویروس‌های فصلی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، از جمله فاصله اجتماعی و زدن ماسک است و با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، ضرورت دارد افراد در مکان‌های شلوغ حتما ماسک استفاده کنند و اگر فردی دچار علائم فوق است از رفتن به مراکز تجمع و شلوغ مانند مدارس و … خودداری کند و ضمنا تزریق واکسن آنفولانزا قبل از همه گیری نیز از روش های مهم پیشگیری از این بیماری می باشد.

حال با توجه به این خبر این سوالات پیش می آید چرا در این مدت دانشگاه علوم پزشکی کاشان سکوت کرده است تا مردم اقدامات پیشگیرانه را انجام ندهند؟ چه برنامه ای برای کنترل و پیشگیری همه گیری بیماری آنفلوآنزا دارد؟ چرا رئیس دانشگاه و معاونانش در این بازه یک ماهه درباره مسائل سلامت جامعه با مردم سخنی نگفتند؟ چه اقداماتی برای تامین داروهای آنتی بیوتیک و جلوگیری از گرانفروشی این داروها در برخی داروخانه های شهر خواهند داشت؟ و چرا تعداد پزشکان مراکز درمانی را برای تسریع به درمان بیماران و جلوگیری از ادحام مردم افزایش نمی دهند؟

امیدواریم با توجه به اینکه امروز ( یکم آبان) با حکم کورش ساکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان “عباس آزادی” به عنوان سرپرست معاون درمان دانشگاه و ” محمدرضا رشیدی نوش آبادی” به عنوان سرپرست معاونت غذا و دارو این دانشگاه منصوب شدند این تغییرات چدید مدیریتی موجب شود مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کاشان علاوه بر پاسخ به این سوالات، نسبت به اطلاع رسانی عمومی و اتخاذ راه های پیشگیرانه از همه گیری بیماری آآنفلوآنزا اقدام کنند.

گفتنی است پایگاه خبری اهل کاشانم، مطلبی درباره افزایش بیماری در سطح جامعه و دلیل سکوت دانشگاه علوم پزشکی کاشان در قالب یادداشتی (اینجا بخوانید) منتشر کرده بود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *