• شناسه خبر : 7337

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

بهبودی و ترخیص 23 بیمار بدحال کرونایی در کاشان با استفاده از پلاسمادرمانی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تاکنون 23 بیمار بدحال کرونایی با استفاده از پلاسمادرمانی بهبود و با حال عمومی مساعد از بیمارستان شهید بهشتی کاشان مرخص شده اند.

محمد حاجی جعفری در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به اینکه پلاسمادرمانی یک روش موفق برای درمان بیماران بدحال کرونایی است، اظهار داشت: در بیمارستان شهید بهشتی کاشان از بین 25 بیمار بدحال کرونایی که تحت این درمان قرار گرفته اند 23 بهبود یافته و با حال عمومی مساعد ترخیص شده اند.

وی با بیان اینکه بیماران مبتلا به کرونا که بهبود یافته اند می توانند دو الی چهار هفته پس از بهبودی پلاسمای خون خود را برای درمان دیگر بیماران بدحال کرونایی اهدا کنند، ابراز داشت: در مورد افراد تحت درمان پلاسمادرمانی تاکنون 50 مورد پلاسما اهدا شده است که اکثر این موارد توسط کادر بهداشتی درمانی بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه در مواردی هم اهداکنندگان دو و حتی سه مورد پلاسمای خود را اهدا کرده اند، تصریح کرد: اهدای پلاسما به هیچ عنوان سطح ایمنی بدن را در مقابل ابتلا به کرونا پایین نمی آورد.

وی افزود: ذخیره پلاسمای کاشان برای ادامه این روند درمان در کاشان اصلا مناسب نیست و بر این اساس از همشهریان عزیز می خواهیم که در صورتی که واجد شرایط برای اهدای پلاسما هستند نسبت به این کار خداپسندانه اقدام کنند.

حاجی جعفری با بیان اینکه پلاسما درمانی یک روش کاملاً رایگان است، تصریح کرد: لازم است اهداکنندگان گرامی قبل از مراجعه برای این امر خیر ابتدا با شماره‌های ۵۵۴۴۲۰۱۵ و ۵۵۴۴۴۰۱۶ برای هماهنگی بیشتر در ساعات اداری تماس بگیرند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *