• شناسه خبر : 13083

برخی مناطق کاشان با دو شیفت کردن مدارس نیز پاسخگوی دانش‌آموزان نیست

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، صبح امروز و طی آیینی به صورت نمادین زنگ آغاز سال تحصیلی 1401- 1400 با حضور حسین مقنی، رئیس اداره آموزش و پرورش، جواد نائینی نماینده کفیل مردم کاشان و آران و بیدگل، علی اکبر مرتضایی فرماندار شهرستان کاشان و دیگر مسئولان نواخته شد.


حسین مقنی در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی اظهار داشت: آموزش و پرورش شهرستان کاشان نیز تأکید کرده است که مدیران و عوامل اجرایی در مدارس سراسر این شهرستان ویژه برنامه‌هایی را در راستای گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار کنند و آینده سازان این مملکت را با جانفشانی رزمندگان آشنا کنند.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت برخی از همکاران، معلمان و زحمتکشان در عرصه تعلیم و تربیت شهرستان کاشان افزود: آموزش و پرورش طی دو سال گذشته سال های سختی را پشت سر گذاشت و ما از سال 1398 به اجبار به سمت فضای مجازی کوچ کردیم در حالی که زیرساختی در این زمینه آماده نبود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشان با بیان اینکه این اداره با تلاش همکاران در حوزه آموزش مجازی سرآمد در استان اصفهان است، ابراز داشت: شعار ما همواره آن است که هیچ دانش آموزی نباید از آموزش باز بماند و بر همین اساس معلمان و خیران ما در این زمینه گل کاشتند و باید دست تک تک این بزرگواران را بوسید.

وی با بیان اینکه خیران عزیزان ما پای کار آمدند، گفت: خیران برای خانواده‌های نیازمند یک میلیارد تومان وام بدون سود و با بازپرداخت بلند مدت در نظر گرفتند تا تجهیزات لازم برای آموزش فضای مجازی فرزندشان را تهیه کنند و بیش از 500 تبلت و موبایل به دانش آموزان ما توسط خیران تهیه و اهدا شد.

مقنی با بیان اینکه در این سال‌ها متوجه شدیم هیچ چیز جای معلم و کلاس را نمی گیرد، تصریح کرد: در روستاها کلاس ها با ظرفیت زیر 15 دانش آموز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می شود و در کلاس‌ها با ظرفیت بالای 15 نفر در مهرماه کلاس‌ها به صورت مجازی است و هیچ کلاس حضوری برگزار نمی شود و اقدامات آتی منوط به تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا است.

وی با بیان اینکه به مدیران مدارس تأکید شده است که اطلس آموزشی مدرسه خود را ترسیم کنند، تأکید کرد: از آنجا که کلاس‌های عملی هنرستان‌ها در کاشان حداکثر 15 نفره است این کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود و تمامی این اقدامات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشان ضمن تأکید بر اجرای دقیق پروژه مهر افزود: بیش از 70 درصد مدارس شهرستان کاشان خیرساز است اما 22 مدرسه هنوز در شهرستان کاشان وجود دارد که دو شیفت هستند و در برخی مناطق دو شیفت کردن مدارس دیگر پاسخگو نیست.

وی ضمن اشاره به تجمع و تراکم بالای دانش آموزان در برخی از مناطق کاشان نظیر خیابان کارگر، ناجی آباد، خیابان نطنز و برخی مناطق دیگر ابراز داشت: در مورد معلمان نیز این شهرستان یکی از شهرستان های استان اصفهان است که با کمبود معلم مواجه است و تعداد بازنشستگان بیش از معلمان جدید است اما با هر شیوه‌ای که بوده هیچ کلاسی بدون معلم نیست و از همه ظرفیت‌ها استفاده شده است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *