• شناسه خبر : 7348

بخشش دومین محکوم به قصاص در کاشان به فاصله سه روز

دومین محکوم به قصاص در کاشان به فاصله سه روز مورد بخشش و گذشت اولیای دم قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، دادستان عمومی و انقلاب کاشان اظهار داشت به برکت اعیاد قربان و غدیر و در ایام دهه ولایت یک بار دیگر فرهنگ گذشت و ایثار در خطه دارالمومنین کاشان خودنمایی کرد.

روح الله دهقانی گفت: خوشبختانه با تلاش های دادستانی، رئیس و مددکاران زندان کاشان و انجمن حمایت از زندانیان کاشان، صاحبان حق قصاص از حق مسلم خود اعلام گذشت نمودند و عفو را بر انتقام ترجیح دادند.

وی تصریح کرد: علی رغم آنکه اجرای قصاص طبق آموزه های قرآنی مایه حیات جامعه انسانی برشمرده شده است طبق نص صریح آیات قرآن در سوره مبارکه بقره آیه 178 که ذکر شده <… فمن عفی له من اخیه شی ء فاتباع الیه بالمعروف و اداء الیه باحسان…> فضیلت عفو بسیار بالاتر از قصاص است و موجبات رحمت و غفران الهی را برای برای اولیام دم به همراه دارد.

دهقانی بیان داشت با توجه به رضایت اولیای دم، پرونده در مورد جنبه عمومی جرم مجددا به دادگاه فرستاده می شود. البته در این پرونده با توجه که قاتل از سال 1391 در زندان بوده است آزادی وی قریب الوقوع است. در این پرونده قاتل که مردی 41 ساله بود اقدام به قتل عمدی زنی که 45 ساله و از اقوام سببی ایشان بود کرده بود.

گفتنی است سه روز قبل هم در کاشان، قاتلی از پای چوبه دار با گذشت اولیای دم نجات یافت که این اتفاقات مبارک بر حلاوت اعیاد قربان و غدیر افزوده است
و حمایت از نهادینه شدن فرهنگ عفو در خطه شهیدپرور کاشان دارد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *