• شناسه خبر : 1280

صد و دهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان:

بازنگری طرح جامع و تفصیلی شهر

تصمیمات کمیسیون اقتصادی، برنامه ،بودجه و امور حقوقی و همچنین ارائه گزارش سایر کمیسیون های تخصصی شورا در صد و دهمین جلسه رسمی شورای شهر کاشان بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر کاشان، علی رسول زاده رئیس شورای اسلامی شهر کاشان در خصوص نامه شهردار کاشان به معاون فنی و عمرانی استاندار برای بازنگری طرح جامع و تفصیلی گفت: از ابتدای فعالیت شهردار طرح تفصیلی آماده بود ولی شهردار دیدگاه هایی در خصوص این طرح داشتند و براساس آن نامه هایی را هم مکاتبه کردند که سبب شد موضوع به جریان بیافتد و و یکسال از این ماجرا می گذرد.

رسول زاده با بیان اینکه بزرگترین آفت در سیستم مدیریت سلیقه ای عمل کردن است افزود: ما نمی گوییم طرح تفصیلی بی نقص بوده است اما مگر کارشناسان شهرداری کاشان در جلسات تصویب طرح تفصیلی نبودند و بر موضوع اشراف نداشتند؟

وی در ادامه تاکید کرد: اگر مشکلاتی در طرح تفضیلی وجود دارد باید با همفکری بر طرف شود و بر اساس برنامه مدون و زمان بندی شده پیش برویم.
وی تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری درخواستی درمورد خیابان شهید بهشتی مکاتبه کرده است که ارتفاع ساخت از پانزده و نیم متر به بیست و دومتر افزایش یابد، این درحالی است که این قسمت از محدوده شهر به علت تمرکز مراکز تجاری ،بهداشتی یکی از شلوغ ترین شریان های کاشان است.

رسول زاده خاطرنشان کرد: کاشان برنامه مدونی برای کاربری پهنه های شهر ندارد و به همین دلیل شاهد خلاف سازی های زیای در شهر هستیم؛ نگاه به فعالیت های توسعه شهری باید نگاهی کارشناسی شده باشد نه اینکه از کارشناس بخواهیم خواسته های ما را تایید کند.

علی هاشمی طاهری، عضو شورای شهر کاشان در این نشست با اشاره به درخواست تغییر ارتفاع خیابان شهید بهشتی اظهار داشت: چطور است که از یک طرف شهردار زیر گذر مدخل شهر را برای حل معضل ترافیک می سازد و دویست میلیارد تومان از پول مردم را خرج آن می کند و از طرفی دیگر تقاضای افزایش ارتفاع یکی از شریان های شلوغ شهر را دارد؟ این اعمال ضد و نقیض است و من به عنوان یک عضو شورا با آن مخالفم.

علیرضا پورعسگری، رئیس کمیسیون اقتصادی، برنامه و بوجه و امور حقوقی شورا در خصوص این موضوع گفت:چرا چنین طرحی تا به حال به شورا ابلاغ نشده است؟ و چرا این طرح در نقاط مهمی مثل قمصر که مقصد گردشگری است انجام نمی گیرد؟

 

سعید ابریشمی راد، شهردار کاشان، در پاسخ به موارد مطرح شده گفت: در سال گذشته بحثی مطرح شد مبنی بر آنکه چاره ای بیاندیشیم و نگذاریم پلاک هایی که در مناطق مرکزی و متمرکز شهر داریم تفکیک شوند. مثلا زمین ۵۰۰ متری به پلاک های کوچکتری تقسیم شود که امکان ایجاد پارکینگ ندارند.

وی افزود: بنابراین کمیسیون ماده پنج سیاست داشتن طبقات بیشتر و امکان بهره برداری بیشتراز زمین های بزرگ را ایجاد کرد که بر اساس آن امتیازاتی را به زمین داران بدهد که جذابیتی داشته باشد که به ازای تفکیک زمین و فروش پلاک های کوچک راضی به ساخت ساختمان های بزرگ با دو طبقه پارکینگ منفی باشد در نهایت پس از رایزنی های بسیار کمیته کار این موضوع را کارشناسی ارزیابی و مورد تایید قرار داد

وی تصریح کرد:در خصوص عدم ابلاغ طرح تفصیلی نیز باید بگویم اداره میراث فرهنگی با امضا نکردن آلبوم های این طرح مانع از ابلاغ آن شد و عمده بحث مشکل مشخص نبودن بافت تاریخی بود.

ابریشمی راد در ادامه گفت: در سال ۷۹محدوده بافت های قدیمی کاشان ابلاغ و روی نقشه ها پیاده می شود اما چند سال بعد مصوبه ی جدیدی برای محدوده های تاریخی ابلاغ می شود که محدوده فین و راوند را نیز در بر می گیرد.

شهردار کاشان اظهار داشت: متاسفانه مشاور فنی استانداری، راه وشهر سازی بدون در نظر گرفتن این موارد طرح را تصویب می کنند ضمن اینکه نماینده میراث فرهنگی هم طی ۱۳مرحله در این جلسات حاضر بوده است ولی حتی یکبار هم به این موضوع اشاره نمی کند.

ابریشمی راد با اشاره به اینکه طرح تفصیلی کتاب قانون است و باید سبب توسعه در شهر باشد، خاطرنشان کرد: اگر قانون قابلیت اجرا نداشته باشد نمی شود مردم را ناچار به اجرا کرد در طرح تفصیلی جدید محدوده ملاک عمل شهرداری از هشت هزار هکتار به حدود شش هزار هکتار تقلیل شده است و املاک قبلی شهرداری برای مردم حقوق مکتسبه ایجاد کرده و طرح تفضیلی فقط بحث با مردم را دنبال داشته است.

شایان ذکر است در صد و دهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان موضوعات تعیین حسابرس شهرداری و سازمان های تابعه، نامه اهالی فاز دو ناجی اباد مبنی برعدم ساخت زمین چمن مصنوعی جنب دبیرستان امام صادق(ع) و موضوع تشکیل شورای هنر شهرداری بحث و بررسی شد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *