• شناسه خبر : 6217

رئیس اداره هواشناسی کاشان خبر داد

باران و سرما در راه کاشان

رییس اداره هواشناسی کاشان از ورود سیستم بارشی از سه‌شنبه هفته جاری و ادامه بارشها تا اواسط هفته آينده همراه با کاهش دما در کاشان خبر داد.

عباس ارغوانی در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم افزود: از روز سه شنبه با ورود سیستم بارشی به کشور و بیشتر مناطق استان، شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل هم تحت تاثیر قرار گرفته که انتظار بارشهای موثری را می توان از آن داشت که در بعضی از روزها حتی میزان بارشها می‌تواند بصورت رگباری و همراه با رعد و برق و تگرگ باشد که موجب رواناب، آبگرفتگی معابر و حتی سیلاب گردد.

وی در خصوص وضعیت دمایی و نگرانی های کشاورزان در این باره گفت: طي روزهاي چهارشنبه تا جمعه با توجه به ورود سرما به شمال کشور، مناطق مرکزی کشور بخصوص مناطق کاشان و آران‌وبیدگل هم متاثر خواهد شد که کاهش بین ١٠-١٢ درجه ای دمای حداکثری پیش بینی می شود اما خوشبختانه نقشه‌های هواشناسی دمای زیر صفر را در هیچ یک از مناطق کشاورزی دو شهرستان نشان نمی دهد.

وی در پایان به کشاورزان توصیه کرد که پیش بینی های این ایام را بصورت روزانه پیگیری نمایند تا دچار غافلگیری و خسارت نگردند.

برگزاری دیسکاشن هواشناسی کشاورزی و منابع طبیعی منطقه کاشان 

همچنین یکصد و نود و هشتمین (هفته سی ام سال زراعی ۹۹-۹۸) دیسکاشن هواشناسی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل امروز ۱۷ فروردین سال جاری با مشارکت اداره هواشناسی کاشان و آران و بیدگل، ادارات کشاورزی، منابع طبیعی، میراث فرهنگی کاشان و آران و بیدگل و کاشان تشکیل و با بررسی شرایط آب و هوایی موارد ذیل جهت آگاهی شهروندان اعلام گردید.

توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی به شرح ذیل می باشد:

1-کشاورزان وسرچاه داران محترم با توجه به بارش موثر در اواخر هفته، دور آبیاری محصولات خود را تنظیم نمایند.

2-غله کاران محترم در اسرع وقت نسبت به مبارزه علیه سن غلات در مزارع گندم و جو در شرایط جوی مناسب اقدام نمایند.

3-با توجه به افزایش رطوبت در روزهای پایانی هفته و احتمال شیوع بیماری زنگ زرد در مزارع گندم و جو ضمن رصد و بازدید دقیق از مزارع در صورت مشاهده آلودگی زنگ غلات با نظر کارشناسان جهت جلوگیری از گسترش آلودگی نسبت به مبارزه لکه ای علیه بیماری در اسرع وقت اقدام گردد

4- با توجه به پیش بینی کاهش دما در روزهای پایانی هفته به خصوص در مناطق کوهستانی گلخانه داران محترم نسبت به تامین سوخت مورد نیاز اقدام نمایند.

5-با افزایش رطوبت نسبی هوا گلخانه داران محترم جهت جلوگیری از بیماری سفیدک داخلی نسبت به تهویه مطلوب گلخانه اقدام نمایند

6-پسته کاران محترم اکیدا از آبیاری باغات بارور پسته خودداری نمایند

7-با توجه به ادامه گرده افشانی رقم اکبری در باغات پسته در ساعات بارندگی جهت اطمینان از گرده افشانی مطلوب نسبت به حفظ گلهای نر با توصیه کارشناسان اقدام گردد.

8- پرورش دهندگاه ماهی اقدامات موثر جهت جلوگیری و کنترل آب باران به مخازن و استخرهای پرورش ماهی را انجام دهند.

9-زنبورداران محترم با توجه به احتمال ایجاد رواناب و سیلابهای محلی نسبت به استقرار کندو های عسل در مکان مناسب و ارتفاع مطمئن و همچنین نسبت به بکارگیری پوشش مناسب برزنتی روغن اندود جهت مواجه با بارش شدید استفاده گردد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *