• شناسه خبر : 2405

معاون فرماندار کاشان مطرح کرد:

اگر مسوولیت داشتم اجازه ساخت مجتمع مقابل خانه بروجردی ها را نمی دادم

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری کاشان گفت: اگر مسوولیتی داشتم اجازه ساخت یک مجتمع چهار طبقه در مقابل خانه بروجردی ها را نمی دادم.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، علیرضا چله دوان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره ساخت و سازها در حریم درجه یک خانه بروجردی ها کاشان افزود: متولی مباحث میراثی در کاشان میراث فرهنگی است و صدور مجوزات و پروانه های ساخت ساز توسط شهرداری کاشان بدون استعلام از این اداره امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: مجتمع گردشگری و تفریحی جلو خانه بروجردی ها دارای پروانه چهار طبقه که دو طبقه منفی شامل تاسیسات و پارکینگ و دو طبقه مثبت با ارتفاع ماکسیمم هفت متر بر اساس ضوابط اصول ساخت میراث فرهنگی صادر شده است.

وی ادامه داد: اگر تخلفاتی در این زمینه شده است مربوط به حوزه میراث فرهنگی می باشد زیرا شهرداری بدون استعلام اقدام به صدور پروانه در بافت تاریخی نمی کند.

چله دوان یادآور شد: پروانه مجتمع تفریحی و تجاری بر اساس ضوابط بافت تاریخی به صورت قانونی صادر شده است و چون کاربری آن مسکونی است نیازی به مجوز کمیسیون ماده 5 ندارد.

معاون امور عمرانی فرمانداری گفت: به عنوان یک شهروند کاشانی نمی پسندم در مقابل خانه بروجردی ها که منظره و نمای زیبایی در مسیر گردشگران در خیابان علوی دارد ساخت و ساز شود.

چله دوان خاطرنشان کرد: هیچ مجوزی برای استفاده از پشت بام این مجتمع برای ایجاد کافه یا رستوران داده نشود و در صورت هرگونه اقدامی کمیسیون ماده 100 به این موضوع ورود خواهد کرد.

وی همچنین درباره ساخت مغازه های جلو خانه تاریخی بروجردی ها گفت: منزل مسکونی برای تعمیرات و ساخت و سازهای داخلی برای ارائه خدمات به گردشگران از میراث فرهنگی مجوز می گیرد و پروانه آن به کمیسیون ماده 100 می رود .

معاون امور عمرانی فرمانداری کاشان افزود: در کمیسیون ماده 100 و بر اساس مجوزات میراث و تعمیرات داخلی جریمه می شود ولی ناگهان شبانه یک ضلع دیوار خانه خراب شده و مغازه ها در کوچه پیدا می شود.

چله دوان با تاکید بر اینکه میراث فرهنگی این موضوع را از طریق امور حقوقی و قضایی پیگیری کند، خاطرنشان کرد: این مساله از حوزه مسوولیت کمیسیون ماده 100 خارج است چون این پرونده به دلیل کاربری تجاری در این کمیسیون جریمه شده و دیگر نمی توان درباره آن نظری داد.

گفتنی است علی اکبر مرتضایی فرماندار کاشان در این نشست خبری با تاکید بر اهمیت بافت تاریخی شهر اذعان داشت باید موضوع ساخت و ساز در حریم در مقابل خانه بروجردی ها در جلسه ای با حضور مسوولان میراث فرهنگی و کارشناسان بررسی شود.

 


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *