• شناسه خبر : 10884

اهدای اعضای نوجوان ۱۸ ساله کاشانی، به چند بیمار نیازمند، زندگی دوباره بخشید

نوجوان ۱۸ ساله کاشانی که بدلیل سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده اعضای بدنش اهدا شد و به چندین نفر جان دوباره بخشید.



به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، محمد حاجی جعفری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه هر انسانی می‌تواند با اهدا عضو خود، جان ۶ تا ۸ نفر را نجات دهد گفت: سالیانه هزاران نفر در کشور منتظر دریافت عضو برای زندگی دوباره هستند.

وی از اهدا قلب ، کلیه ها و کبد این نوجوان به بیماران نیازمند خبر داده و افزودند : علیرغم اینکه اهدا عضو در منطقه بسیار مورد توجه خانواده ها قرار گرفته، اما کماکان بیمارانی هستند که برای بقای زندگی خود چشم انتظار رضایت اهدا عضو از سوی خانواده های متوفیان هستند.

دکتر حاجی جعفری ضمن قدردانی از خانواده سید مصطفی ۱۸ ساله کاشانی که با اهدا عضو خود جان چندین نفر را نجات داد، گفت: بدلیل اینکه خانواده اهدا کننده عضو، خیلی سریع تصمیم به اهدا عضو وی گرفتند، توانستیم جان چندین نفر را نجات دهیم و با توجه به اینکه در مرگ مغزی بدلیل اینکه اعضا بدن تنها با حمایت های دارویی و تهویه ای مدت کوتاهی قابلیت عملکرد خود را حفظ می کنند نمی‌توان زمان زیادی را منتظر ماند و سریعا باید اهدا عضو انجام شود.

همچنین خانواده معظم سید مصطفی نیز در مصاحبه جداگانه ، هدف از انجام این کار را رضایت خداوند و کمک به بیماران نیازمندی که برای زندگی دوباره به این اعضا احتیاج دارند بیان کردند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *