• شناسه خبر : 7154

یک استاد دانشگاه و متخصص بیماری های عفونی مطرح کرد:

افزایش ۵۰ درصدی بستری بیماران حاد تنفسی در بیمارستان بهشتی کاشان نسبت به هفته گذشته

استاد دانشگاه و متخصص بیماری های عفونی در کاشان گفت: حجم بستری های بیماران حاد تنفسی (کرونا) در بیمارستان شهید بهشتی کاشان نسبت با هفته گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

مائده نجفی زاده در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم با بیان اینکه بسیاری از بیماران بستری شده مبتلا به کرونا در چند مدت اخیر مقیم کاشان بوده اند، اظهار داشت: این افراد یا برای دیدن بستگان خود به شهر اصلی خود مراجعه کرده یا مهمانانی از شهر خود داشته اند و بعد مبتلا شده اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مهمترین کانون شیوع کرونا دورهمی ها و مهمانی های خانوادگی و دوستانه و همچنین برگزاری مراسم های عروسی و جشن تولد است، ابراز داشت: متاسفانه اکثر بیماران تازه بستری شده در سنین بالا هستند که وضعیت مناسبی هم ندارند.

دکتر مائده نجفی زاده

دکتر مائده نجفی زاده

این استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه علائم بیماری حاد تنفسی در کهنسالان بیشتر در تنگی نفس و بی اشتهایی است، تصریح کرد: اگر فردی علائمی از بیماری حاد تنفسی در خود مشاهده کرد باید از رفت و آمد به منازل دیگران به خصوص والدین خود جدا پرهیز کند.

وی با بیان اینکه پرسنل بهداشتی و درمانی تحت فشار شدید هستند و از جان مایه می گذارند، بیان داشت: از خیرین ارجمند می خواهیم تا همانند اسفند و فروردین ماه گذشته در کنار مردم و کادر بهداشتی و درمانی برای مبارزه با کرونا حضوری فعال داشته باشند.

نجفی زاده با اشاره به افزایش حجم بیماران بستری حاد تنفسی خاطرنشان کرد: تعداد بیماران بستری حاد تنفسی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان نسبت به هفته گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اقدامات موثر بیمارستان شهید بهشتی کاشان در مداوای بیماران کرونایی افزود: در یک نمونه برای یک بیمار کرونایی که دچار یک بیماری زمینه ای شدید بوده و به دستگاه ونتیلاتور نیز متصل بود برای کل مدت بستری حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شد در حالیکه از این بیمار مبلغی در حدود ۵۰۰هزار ریال دریافت شد.

این استاد دانشگاه و متخصص بیماری های عفونی ضمن دعوت از بیماران کرونایی بهبود یافته برای اهدای پلاسما گفت: با توجه به نتایج خوب پلاسمادرمانی برای درمان و بهبودی بیماران بدحال کرونایی و عدم وجود ذخیره کافی پلاسما در بیمارستان شهید بهشتی کاشان امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده برای اهداکنندگان پلاسما شاهد ذخیره مطلوب پلاسما در طول هفته های آینده باشیم.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *