مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان خبر داد:

افزایش ۱۸ درصدی مصرف آب در هفته گذشته/ مدیریت مصرف، تنها راه عبور از شرایط بحرانی پیش‌رو

همزمان با افزایش چشم‌گیر دمای هوا در یک هفته گذشته، مصرف آب مشترکان شرکت آب و فاضلاب کاشان 18 درصد افزایش یافت.

«یاسر اسماعیلی» به پیش‌بینی اداره هواشناسی برای روزهای آینده اشاره کرد و افزود: بر اساس این پیش‌بینی دمای هوا در روزهای شنبه و یک شنبه به ۴۷ درجه می‌رسد که البته این دما در مناطق مختلف شهرستان می‌تواند متفاوت باشد.

اسماعیلی تاکید کرد: شرکت آبفای کاشان در هفته گذشته از همه ظرفیت خود برای تامین آب آشامیدنی مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل استفاده کرد؛ چاه‌هایی که برای شرایط اضطراری حفر شده، وارد مدار گردید و به صورت بیست و چهارساعته فشار شبکه و حجم مخازن در مناطق مختلف کنترل شد تا مشترکان با قطعی آب مواجه نگردند.

وی افزود: منابع تامین آب آشامیدنی در منطقه کاشان محدود است و باید با همکاری هم، تلاش کنیم تا با افزایش دما، روند مصرف آب سیر صعودی پیدا نکند. در شرایط بحرانی پیش‌رو چاره‌ای غیر از مدیریت مصرف وجود ندارد.

اسماعیلی از مشترکان شرکت آب و فاضلاب خواسته در روزهای بحرانی پیش‌رو، از آب آشامیدنی برای مصارف غیرضروری مانند: شست و شوی منزل و وسائل نقلیه و آبیاری غرقابی باغچه‌ها به ویژه در مناطق کوهستانی که مقصد گردشگران است، خودداری کنند.

کاهش زمان استحمام به پنج دقیقه، رعایت پروتکل‌های مصرف بهینه آب در زمان شستشوی ظروف، جلوگیری از چکه کردن شیرهای آب و کولرهای آبی و قرار ندادن این کولرها در زیر نور مستقیم خورشید از دیگر مواردی است که مدیرعامل آبفا معتقد است می‌تواند در کاهش مصرف آب در روزهای آینده موثر باشد.

اسماعیلی تاکید کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب در شرایط بحرانی کنونی، نوعی سقایی است و هر شهروند با صرفه‌جویی نقش به‌سزایی در تامین آب آشامیدنی سایر همشهریان دارد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *