• شناسه خبر : 17706

اعضای بدن بیمار کاشانی به چند نفر زندگی دوباره بخشید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني كاشان گفت: يك بيمار مرگ مغزي از اهالي نیاسر با اهداي عضو خود به بیماران نيازمند زندگي دوباره بخشيد.

به گزارش اهل کاشانم، حامد یزدان پناه اظهار کرد: مرحوم “سعید زیارتی نیاسر” بیمار ۴۵ به دنبال عارضه سکته قلبی به مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان منتقل و بستری شد.
وی تصریح کرد: این بیمار علی رغم انجام اقدامات درمانی توسط تیم پزشکی دچار مرگ مغزی گردید که با رضایت و فداکاری خانواده ایشان و با تلاش و پیگیری پرسنل و پزشکان بخش مراقبت های ویژه و اکیپ اعزامی از تهران کبد و سایر نسوج قابل پیوند به بیماران نیازمند اهداء گردید.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ادامه ضمن اظهار همدردي با خانواده داغديده، از اقدام خداپسندانه ايشان تقدير به عمل آورد و افزود: هر بيمار مرگ مغزي جان هشت بيمار نيازمند پيوند اعضاء (اعضاي حياتي مثل کليه، قلب، کبد، ريه و پانکراس) را مي تواند نجات دهد.
وی در ادامه گفت: همچنين علاوه بر اعضاي حياتي، نسوج و بافت نيز جهت پيوند به افراد داري معلوليت استفاده می شود.

یزدان پناه خاطرنشان کرد:اقدام فراهم آوري اعضا از بيماران مرگ مغزي از سال 1387 در دانشگاه علوم پزشکي کاشان شروع شده و تاکنون بالغ بر 50 بيمار اهدا عضو شده اند.
گفتنی است داوطلبان اهداء عضو می توانند با مراجعه به پورتال www.ehda.ir نسبت به تکمیل فرم و دریافت کارت اهداء اقدام نمایند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *