• شناسه خبر : 4236

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب تشریح کرد

اجرای حکم دو قصاص در زندان کاشان

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب درباره جرم قاتلانی که صبح امروز در محوطه زندان حکم آنها اجرا شده بود، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزاش پایگاه خبری اهل کاشانم ، روح الله دهقانی افزود: قصاص عامل قتل از طریق اسید پاشی و ‌همچنین قاتلی که با چکش مقتول‌را به قتل رسانده بود مقارن با طلوع آفتاب امروز دوشنبه اجرا شد.

وی تصریح کرد: دو حكم با تأسي از آيات قرآن و آيه 179 سوره بقره ‹‹وَ لَکُمْ فِي الْقِصاصِ حَياةٌ يا أُولِي الْأَلْبابِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ›› و در اجراي آرا صادره از دادگاه كيفري استان اصفهان دو محكوم به قصاص نفس، پس از اتمام تشريفات قانوني و استيذان از رياست قوه قضائيه صبح امروز با حضور مقامات ذيصلاح قانوني و اولياء دم مقتولين به اجرا درآمد.

دهقانی یادآور شد: عليرغم تلاش هاي بعمل آمده براي مصالحه به دليل اصرار اولياي بر قصاص، تلاشهاي انجام شده نتيجه نداد و شخصی که از اتباع افغانستان  بود و به دستور پسر عموی مقتول با نقشه قبلی و‌تهیه اسید و پاشیدن آن به صورت مقتول باعث قتل وی شده بود با تقاضای اولیای دم صبح امروز اعدام شد.

وی با بیان اینکه محکوم علیه اهل سنت بوده و‌ قبل از اجرای حکم به مذهب تشیع گروید تصریح کرد: محل‌وقوع جرم جوشقان استرک بوده که اختلاف در مالکیت یک قطعه زمین‌ کشاورزی بین مقتول و‌ پسر عموی وی باعث‌قتل‌ وی شده بود.

وی گفت: حکم دیگری که هم‌زمان در زندان کاشان اجرا شد مربوط به قصاص شخصی است که در سال ۱۳۹۱ با ضربات چکش مقتول را در ‌قمصر به قتل رسانده بود.

دهقانی خاطرنشان کرد: اين اطلاع رساني در راستاي ماده 20 آئين نامه اجراي احكام سلب حيات بعمل مي آيد.

لازم به توضيح است بعد از چندين فقره قتل در منطقه كاشان، مردم اين شهرستان از قوه قضائيه و رسانه ها  خواستار اطلاع رساني برخورد قوه قضائيه با مجرمين بودند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *