• شناسه خبر : 1779

آیین بزرگداشت کمال الملک در روستای کله کاشان برگزار شد

به مناسبت فرارسیدن 27 مرداد هفتادونهمین سالروز درگذشت کمال الملک نقاش پر آوازه ایران آیین بزرگداشتی در زادگاهش روستای کله کاشان برگزار شد.

مدیرعامل دوستدارن میراث فرهنگی روستای کله کاشان در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم اظهار داشت: خاندان غفاری یکی از خانواده های بزرگ و پرنفوذ ایران در حوزه های هنر و سیاست در دوران قاجار محسوب می شوند که محمد غفاری ملقب به کمال الملک از برجسته ترین افراد این خاندان است.

مجید حیدری کله، با بیان اینکه کمال الملک دوران کودکی خود را تا 12 سالگی در روستای کله گذرانده است، افزود: بنابر رسم مرسوم هر ساله در روستای کله زادگاه کمال الملک مراسم بزرگداشتی برای ایشان با حضور علاقمندان و دوستداران وی برگزار می شود.

وی سخنرانی سیامک غفاری یکی از بازماندگی خاندان غفاری، شعر خوانی تقدیر از خیرین میراث فرهنگی روستای کله و رونمایی از شجره نامه خاندان غفاری را از برنامه های 79مین سالروز درگذشت کمال الملک در زادگاهش روستای کله ذکر کرد.

وی تصریح کرد: حدود 12 نفر از خاندان غفاری در روستای کله در آرامگاهی دفن هستند که برای ثبت این مکان در فهرست آثار ملی تلاش می کنیم.

حیدری کله با تاکید بر شناساندن مفاخر و مشاهیر کاشان به همگان ابراز  امیدواری کرد در سال آینده همزمان با هشتادمین سالروز درگذشت کمال الملک با حمایت مسوولان شهرستان مراسم بزرگداشتی در قالب یک همایش یا کنگره برای پاسداشت این هنرمند و نقاش چیره دست کاشانی در زادگاهش گرفته شود.

 

 

 

 


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *