• شناسه خبر : 4620

آلودگی هوا، کاشان را تبدیل به استان کرده است

سرپرست دادستانی کاشان گفت: هوای کاشان این شهر را از لحاظ آلودگی و بی مدیریتی تبدیل به استان کرده است.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، روح الله دهقانی در صد و سی ویکمین نشست رسمی شورای شهر کاشان با موضوع بررسی وضعیت آلودگی هوا افزود: به عنوان دادستان باید درباره آلودگی هوا داد مردم را بستانم چون بر سلامت مردم تاثیرگذار است پس باید جوابگوی این وضعیت بود.

وی تصریح کرد: درباره موضوع آلودگی هوا بپذیریم برخی مشکلات وضعیت امروز به خاطر تصمیمات افرادی است که در یک دهه مسوولیت داشته اند.

وی با بیان اینکه برای مقابله با آلودگی ها پیشنهادها را به صورت عملی اجرا کنید، افزود: از لحاظ قانون و معلومات در حوزه آلودگی هوا مشکلی نداریم ولی در بحث اجرای قانون در مسائل مختلف گاهی سهل انگاری می کنیم.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب کاشان تاکید کرد: محیط ز یست صنایع آلوده را گزارش دهد حاضریم یک صنعت تعطیل شود تا اینکه بخواهد سلامت مردم را به خطر بیندازد.

دهقانی با اشاره به اینکه باید تردد موتورسیکلت ها را در سطح شهر مدیریت کنیم، افزود: در بحث معاینات فنی خودروها باید جدی ورود کنیم و بدون هیچ اغماصی با خودروهای آلوده ای که در سطح شهر تردد می کنند برخورد کنیم.

دادستان کاشان همپچنین خواستار پیگیری تکمیل کمربندی کاشان برای تردد خودروهای سنگین شد و گفت: با توجه به نزدیکی کاشان به استان های مرکزی توقع داریم سوخت استاندارد یورو ۴ برای خودروها در توزیع شود.

دهقانی با بیان اینکه دادستانی با محول کردن وظایف تنظیم بازار حدود یکهزار وظیفه دارد، خاطرنشان کرد: آلودگی هوا در حکم حق الناس محسوب می شود و با توجه به اینکه سلامت مردم را به خطر می اندازد باید فرهنگسازی کنیم و پیشگیری ها را مقدم بر درمان قرار دهیم.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *