• شناسه خبر : 13584

نمایشگاه عکس «قاب ناتمام» با آثاری از «حسین آقا شه پناهی» در سرای عامری‌ها افتتاح شد

نمایشگاه عکس «قاب ناتمام» با آثاری از حسین آقا شه پناهی در سرای عامری ها کاشان گشایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، نمایشگاه عکس قاب ناتمام آثاری از حسین آقا شه پناهی از دهه ۲۰ و ۳۰ منطقه کاشان است که به مدت شش روز از تاریخ ۲۷ مهر تا دوم آبان در نگارخانه سهراب سپهری سرای عامری‌ها دایر خواهد بود.


امیر مقامی مجموعه دار تاریخ عکاسی و فیلم کاشان در این آیین افتتاحیه اظهار داشت: آثار این نمایشگاه عکس با موضوع هویت فرهنگی مردم منطقه کاشان است که توسط حسین آقا شه پناهی عکاس قدیمی با روش کالوتیپ به ثبت رسیده است.

گردآورنده نمایشگاه عکس قاب ناتمام افزود: عکس های این نمایشگاه چند هفته قبل به صورت اتفاقی در زیرزمین قدیمی خانه حسین آقا شه پناهی پیدا شد که ورثه آن همراه با ادوات عکاسی وی به مجموعه تاریخ عکاسی و فیلم کاشان اهدا کردند که در این رویداد هنری برخی از آثارش در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

مقامی افزود: حسین آقا شه پناهی از آغاز دهه ۲۰ فعالیت عکاسی خود را با شاگردی نزد دایی خود هلال مقدس آغاز کرد و تا زمان فوت ایشان در سال ۵۳ به صورت مستمر در منطقه کاشان به روش کالوتیپ عکاسی می‌کند.

وی یادآور شد: در آثار پیدا شده حسین آقا شه پناهی مشخص شد ایشان علاوه بر عکاسی از مردم عادی، دانش آموزان، پرسنل شهربانی و زندانیان کاشان با حضور در شهرهای نطنز، آران و بیدگل، کامو، ابیانه و میمه عکس‌های از مردمان این مناطق به ثبت رسانده است.

مقامی خاطرنشان کرد: با توجه به مذهبی بودن مردم کاشان همسر حسین آقا بنام «خانم آغا زرچی» به صورت مجزا از خانم‌های کاشانی عکس پرسنلی و یادگاری به روش کالوتیپ ثبت می‌کرده که این عکس‌ها نیز جزو آثار پیدا شده می‌باشد.

نمایشگاه عکس «قاب ناتمام» با همکاری سرای عامری‌ها به مدت شش روز از تاریخ ۲۷ مهر الی دوم آبان از ساعت ۹صبح الی ۱۹ میزبان علاقمندان به هنر عکاسی و تاریخ فرهنگ منطقه کاشان خواهد بود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *