• شناسه خبر : 16423

بی تفاوتی استاندار اصفهان نسبت به کاشان ادامه دارد

معاونت سیاسی فرمانداری کاشان، مسئولیتی که طلسم شده است

مهدی عرشی

در تاریخ 12 دی ماه سال گذشته “عباسعلی قپانی پور” معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری کاشان با اعلام فرماندار مسئولیتش گرفته شد و به نحوی برکنار شد ولی با گذشت بیش از شش ماه تاکنون هیچ فردی برای این مسئولیت مهم و با وظایف سنگین از سوی استاندار اصفهان معرفی نشده است.

 حکایت پست معاونت سیاسی فرمانداری کاشان یکی از پرحاشیه ترین و پرچالش ترین مسئولیت های یک دهه اخیر کاشان است، مسئولیتی که هر چند سال یک بار خبرهایی از برکناری های عجیب و غریب از آن به گوش می رسد که نشان از اختلاف در بدنه فرمانداری بعنوان بالاترین دستگاه دولتی شهرستان است.

 از تاریخ دوازهم دی ماه که قپانی پور معاون سیاسی برای سومین بار از سوی فرمانداران کاشان برکنار شد و محل کار خود را ترک کرد، بدون معرفی جایگزینی وظایف این معاونت به “علی عباس سلیمانی مقدم” رئیس اداره سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری محول شد، قپانی پور تنها در روز معارفه فرماندار جدید کاشان در تاریخ دهم بهمن در محل فرمانداری حاضر شد تا اینکه حکم بازنشستگی خود را در پایان سال دریافت کرد.

درباره عدم انتخاب معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی کاشان هرچند بر اساس اختلاف در معرفی گزینه ها است ولی آنچه که شنیده شده اختلافات در معرفی گزینه باعث شده “سیدرضا مرتضوی” استاندار اصفهان که طبق قانون باید حکم معاونت سیاسی را ابلاغ کند تاکنون اقدامی نکرده تا وضعیت این معاونت مهم فرمانداری متزلزل شود.

قطعا در دورانی که کاشان با احداث کارخانه سرب، تبدیل زندان قدیم به مرکز نگهداری معتادان متجاهر، معضلات و مشکلات فعالیت معادن در شهر و روستاها، مشکلات اقتصادی و گرانی ها و اختلافات مرزی مواجه است شاید وجود جایگاه معاون سیاسی و امنیتی در شهرستان می توانست با استفاده از ظرفیت های قانونی مسئولیتش کمک رسان باشد.

نداشتن معاون سیاسی فرمانداری حکایت امروز و دیروز کاشان نیست، برای اولین بار در مرداد 94 سال وقتی که “ابوالفضل صدرائیه” فرماندار اسبق دولت روحانی، ناگهانی و بی خبر برکنار شد، “حمیدرضا مومنیان” معاون سیاسی آن موقع با حفظ مسئولیت به عنوان سرپرست فرمانداری انتخاب شدند و وظایف معاونت سیاسی به “علی عباس سلیمانی مقدم” رئیسی اداره سیاسی فرمانداری محول شد.

در آذر 94 “عباسعلی قپانی پور” بعنوان سرپرست معاونت سياسي و اجتماعي فرمانداري معرفی شد و مومنیان هم بعد از چند ماه بعنوان معاون استاندار و فرماندار کاشان منصوب شد، ولی دوران مسئولیت قپانی پور همواره دوران پر چالشی برای وی بود اتفاقاتی که منجر به سه بار برکناری نافرجام وی شد!

نخستین بار در مرداد 97 در حالی که قپانی پور در سفر حج تمتع در مکه بود با حکم مومنیان، قپانی پور برکنار و وظایف این معاونت به بخشدار قمصر سپرد ولی با توجه به اینکه طبق قانون فرماندار نمی تواند معاون خود را عزل یا منصوب کند با مخالف استانداری از این تغییر وظایفش به سلیمانی رئیس اداره سیاسی محول شد که با بازگشت قپانی پور وی دوباره در محل کارش حاضر شد، چند هفته بعد مومنیان جای خود را به علی اکبر مرتضایی داد.

در آذر ماه 97، قپانی پور مجددا با اعلام مرتضایی فرماندار کاشان برکنار شد و برای مدت کوتاهی وظایف این معاونت به سلیمانی رئیس اداره سیاسی فرمانداری کاشان رسید که با مخالفت استانداری اصفهان قپانی پور مجددا به محل کار خود بازگشت!

با وجود تغییر دولت تغییری در حوزه مسئولان فرمانداری صورت نگرفت تا اینکه در تاریخ دوازهم دی ماه سال گذشته مرتضایی برای دومین بار در دوران مسئولیتش قپانی پور را به نحوی برکنار کرد که از آن تاریخ دیگر وظایف این مسئولیت تاکنون به سلیمانی رئیس اداره سیاسی محول شده است.

مرتضایی هم یک ماه بعد جای خود را به “محمدشریف زارعی” داد، ولی تغییر فرماندار هم نتوانسته با گذشت بیش از شش ماه طلسم عدم انتصاب معاونت سیاسی امنیتی را بشکند.

بی ثباتی و بی توجهی به جایگاه مسئولیت مهم معاون سیاسی فرماندار کاشان در حالی بیش از شش ماه است که استاندار اصفهان باید با دغدغه بیشتری نسبت به امور کاشان هرچه زودتر تصمیم خود را برای این مسئولیت ویژه در فرمانداری اتخاذ کند.


    مردم
    (1) (2)

    مردم

    جولای 11, 2022

    همین که ... مثل قپانی پور دستش کوتاه شد خدا را هزاران بار شکر

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *