• شناسه خبر : 7177

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف کاشان خبر داد

فروش ۶۵ قطعه زمین با کاربری صنعتی به عنوان زمین مسکونی در کاشان

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف کاشان گفت: مردم از خرید املاک و زمین های بی هویت خودداری کنند.

حسین عابدی در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به افزایش سریع قیمت زمین و مسکن در کاشان اظهار داشت: برخی از دلالان با سواستفاده از شرایط فعلی زمینهای بزرگ را خریداری و با گذاشتن یک کروکی بر روی آن به صورت قولنامه ای اقدام به فروش زمین ها با متراژ کوچکتر می کنند.

وی با بیان اینکه این کروکی ها با نقشه های شهرداری و معماری شهری سنخیتی ندارد، ابراز داشت: در آینده ممکن است این زمینها در طرح های مختلف قرار بگیرد و این خریدار است که متضرر اصلی است چون وجه زمین را پرداخته ولی عملا هیچ زمینی صاحب نشده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف کاشان با اشاره به اینکه مدیران آزانس های املاکی که زمین ها را بدون احراز هویت معامله کنند متخلف هستند، تصریح کرد: همشهریان کاشانی باید از خرید هرگونه زمین بی هویت و بدون مدرک خودداری کنند چراکه در غیر اینصورت باعث ضرر و زیان به خود می شوند.

وی با بیان اینکه در نمونه ای از این اقدامات غیرقانونی فردی با خرید یک زمین در متراژ بالا در یکی از شهرک های صنعتی و گذاشتن کروکی بر روی آن اقدام به فروش کرده است، خاطرنشان کرد: این فرد این زمین بزرگ را به 56 قطعه تفکیک کرده بود و به عنوان زمین مسکونی فروخته بود در حالیکه این زمین در شهرک صنعتی واقع شده بود و کاربری آن صنعتی بوده است.

عابدی همچنین با اشاره به اخذ کمیسیون های غیرمعقول از طرف برخی از آژانسهای املاک بیان داشت: اخذ کمیسیون از طرف هر یک از آژانسهای املاک بیش از مقدار تعیین شده مصداق تخلف است و صاحب واحد صنفی در مقابل اخذ بیش از حد مجاز کمیسیون باید پاسخگوی مراجع قانونی باشد.

وی با بیان اینکه شهروندان کاشانی باید در ازای پرداخت هر مبلغ کمیسیون از واحد صنفی مشاور املاک رسید دریافت کنند، افزود: مشاورین املاک ملزم هستند تعرفه قانونی حق مشاوره را در واحد صنفی و در محلی که در معرض دید عموم باشد قرار دهند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *