• شناسه خبر : 13489

سهراب سپهری وصیت کرده بود تنها در کاشان دفن شود/ طراحی سنگ مزار جدید سهراب سپهری با مشورت خانواده سهراب بود

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، جلال فاطمی در حاشیه تعویض سنگ آرامگاه سهراب سپهری در آستان امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) اردهال کاشان ضمن تقدیر و تشکر از عوامل ایت اقدام اظهار داشت: سهراب سپهری یکی از پدیده های مهم‌ترین فرهنگ و هنر ما است.


وی با بیان اینکه پدیده بودن نه تنها به دلیل خلاقیت های هنری وی بلکه ذات و شخصیت سهراب سپهری نیز در این زمینه دخالت داشته است، افزود: او انسان دوست، طبیعت دوست و رفتارهایی با نگرش جهان شمول داشت که در کمتر هنرمندی بود و دلیل آن به نظر بنده آن است که سهراب دنیا دیده بود و با افراد مختلف آشنایی داشت.

خواهرزاده سهراب سپهری با بیان اینکه حدود 40 سال پیش پدرم اهل برزک کاشان به همراه کالبد روحی سهراب سپهری با مشورت دکتر فیلسوفی تصمیم به دفن این شاعر کاشانی در آستان امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) شد، ابراز داشت: سهراب سپهری وصیت کرده بود تنها در کاشان دفن شود و با کمک متولیان امامزاده سهراب در این مکان مقدس به خاک سپرده شد.

وی با بیان اینکه در طول این 40 سال به دلیل برخی اعتنایی و بی اعتنایی ها اتفاقاتی برای سنگ آرامگاه ابدی سهراب سپهری اتفاق افتاد گفت: بارها شاهد بودیم به دلیل بی توجهی، سال انگاری و گاهی اوقات به صورت تصادفی و بدون مشورت با خانواده سپهری با سنگ دیگری جایگزین می شد اما نکته دردناک آن است که این اقدام به چه صورت و با طراحی چه هنرمندی انجام می شد؟

فاطمی با بیان اینکه این جایگزینی ها بدون اطلاع خانواده بوده  و موجب ناراحتی شده بود، تصریح کرد: در یکی از این سنگ ها ترجمه متنی به زبان های خارجی دور سنگ مزار سپهری قرار داده شده بود اما متاسفانه این ترجمه اشتباه بود و لازم بود در این زمینه و پیش از آن مشورت گرفته می شد و نباید روح نازک سهراب با این اقدامات نادرست لرزانده شود.


    (0) (0)

    اکتبر 17, 2021

    سهراب سپهری می گوید: من مسلمانم، قبله ام یک گل سرخ، جانمازم چشمه، مهرم نور... پس حواسمون باشه به اسم سهراب فضا برای معشوق بازی عده ای در کاشان به اسم انجمن... باز نشه. سهراب خودش ساده و باصفا بود. پس اشرافی گری و هوس بازی در میان ارادتمندان واقعی سهراب هم نباید جای داشته باشه

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *