• شناسه خبر : 942

در صد و نهمین نشست رسمی شورا شهر کاشان:

بررسی مشکلات تاکسیرانی کاشان در پارلمان محلی

در صد و نهمین نشست رسمی شورای شهر کاشان مسائل و موضوعات مرتبط با مدیریت و  نظارت سازمان تاکسیرانی شهردای کاشان بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، علی رسول زاده، رئیس شورای شهر کاشان در این نشست اظهار داشت: دیدگاه های دستوری و ناصحیح در مورد تاکسیرانان باید تغییر پیدا کند و مسئولان بر اساس دموکراسی پاسخگوی سوالات آنها باشند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که دیدگاه جامعه نسبت به تاکسیرانان عوض نشود مشکلات ادامه دارد، افزود: در سیاست گذاری ها مربوط با تاکسیرانی نباید سلیقه ای عمل شود و تصمیم گیری در رابطه با نرخ کرایه ها باید با توجه به نظر کارشناسی و در نظر گرفتن تمام جوانب صورت گیرد.

رسول زاده تصریح کرد: افزایش نرخ کرایه تاکسی ها پس از رایزنی های فراوان تصویب شد و برای استفاده در کرایه نقدی یا پرداخت با تاکسی متر ابلاغ شد اما با اصرار تاکسیرانی برای تشویق مسافران برای استفاده با تاکسی متر این مبلغ تغییر کرد.

وی ادامه داد: سپس قانونی در هیات مدیره تاکسیرانی وضع شد مبنی بر آنکه اگر مسافر نتواند به هر علتی از کاشان کارت در دستگاه های داری تاکسی متر استفاده کند می تواند بدون پرداخت کرایه پیاده شود که این قانون از اصل اشتباه بود زیرا نباید تاکسیدار با مسافر روبرو شود.

رسول زاده با بیان اینکه قانون باید بر مبنای مصلحت طرفین اتخاذ شود، گفت: تمام ترکش های این تصمیم گیری غیرمنطقی سازمان تاکسیرانی نصیب شورا شد زیرا چوب خیلی از اعتمادها را خوردیم.

رئیس شورای شهر کاشان با اشاره به اینکه سازمان تاکسیرانی و شهرداری باید بر اجرای قوانین نظارت داشته باشند، گفت: وظیفه سازمان است که اگر زمان مسوولیت نمایندگان تاکسیداران به پایان رسیده به سرعت نمایندگان جایگزین را انتخاب کند و تا مادامی که نمایندگان جدید انتخاب نشدند حکم نمایندگان سابق پا برجا خواهد بود.

رسول زاده در پایان با بیان اینکه خودش نماینده شورا در سازمان تاکسیرانی است خاطرنشان کرد: تا به حال به هیچ جلسه ای دعوت نشده است و تمام قوانین شورای تاکسیرانی در صورت متعارض بودن با قانون برگشت داده خواهد شد.

مسائل سازمان تاکسیرانی حلاجی شود

علیرضا پورعسگری، عضو شورای شهر کاشان در این نشست اظهار داشت: مسائل موجود باید ابتدا بین اعضا و ارکان سازمان تاکسیرانی حلاجی شود و انتظارات و خواسته ها باید براساس حقیقت و قانون سنجیده شود

وی افزود: اقدامات سازمان درباره ورزش و امور درمانی برای تاکسیرانان رفع ابهام شود و با ایجاد برنامه فرهنگی تلاش کنیم خدمات و ارزش های رانندگان تاکسی برای مردم آشکارتر شود.

پورعسگری در پایان درباره فعالیت تاکسی های اینترنتی خاطرنشان کرد: در دهکده جهانی امروز مسائلی چون کم کردن هزینه ها و فاصله زمانی در بحث حمل و نقل مطرح می شود و با این وجود اگر این مباحث قابل پیگیری است باید بر آن نظارت شود.

تاکسیداران بر اساس تکنولوژی ها کار کنند

علیرضا مفرح، عضو شورای شهر کاشان نیز در این نشست در خصوص فعالیت تاکسی های اینترنتی گفت: در دنیای ارتباطات تاکسیداران با اتخاذ تدابیری بر اساس تکنولوژی ها کار کنند تا متضرر نشوند.

وی افزود: آیین نامه نظارت بر حمل و نقل اینترنتی از طرف فرمانداری تهران به نمایندگی از وزارت کشور تصویب و برای وزارت صنعت معدن و تجارت(صمت) ارسال شده است و بر اساس آن اگر رانندگان پروانه خدمات و تجارت الکترونیک باشند منعی برای فعالیت آنها نیست .

مفرح خاطرنشان کرد: فعالیت تاکسی های اینترنتی در کشور بویژه شهرستان های کوچک مشکلاتی را ایجاد کرده است و شکایات باید توسط منابع ذی صلاح پیگیری شوند.

در دفاع از تاکسیرانان مخالف افزایش نرخ کرایه بودم

عفت پدرام فر، عضو شورای شهر در این نشست اظهار داشت: من زمان نرخ گذاری برای تاکسی ها گفتم من به دفاع از تاکسیرانان با افزایش قیمت مخالف هستم چراکه رانندگان رقیب دارند و ممکن است در ازای 50 تومن افزایش قیمت پنجاه مشتری از دست بدهند.

وی افزود: تاکسی های اینترنتی مشکل گریبان گیر تمام تاکسیداران است و مختص شهرکاشان نیست باید تدابیری اندیشید که انگیزه شهروندان برای استفاده از تاکسی بیشتر شود.

پدرام فر خاطرنشان کرد: مشکلات و مسائل تاکسیرانان باید در هیات مدیره سازمان تاکسیرانی منطقی مطرح و بررسی شود بر اساس قانونی برای آنها راهکاری تعیین شود و سیاستگذاری هایی برای بهترشدن روند خدمت رسانی به مردم اتخاذ گردد.

مدیرعامل تاکسیرانی درباره اقدامات خود توضیح دهد

علی هاشمی طاهری، عضو شورای شهر کاشان در این نشست با بیان اینکه اعضای شورا نمایندگان مستقیم مردم هستند، افزود: بر این اساس وظایف قانونی خود باید مشکلات شهر و مردم را به مقامات بالاتر منعکس کنیم و درخواست دارم مشکلات تاکسیرانان پیگیری شود.

وی اظهار داشت: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی بگوید آیا برای تمام اقداماتش دستور قانونی دارد؟ مثلا همین پنج میلیون تومانی که بابت پاداش دریافت کردید آیا در شورای هیئت مدیره تصویب شده است ؟اگر تصویب شده پس چرا بخشنده، رییس هیئت مدیره می گوید این پول قرضی است؟ قرضی به چه معناست؟ چرا شفاف سازی نمی شود؟

وی اضافه کرد: ۱۳ میلیونی که بابت تغییر کاربری تاکسی های خطی به تاکسی گردشی گرفته می شود باید به تصویب شورای شهر رسیده باشد، آیا این کار مصوبه دارد؟ زیرا بنابر اعلام کارشناسی حقوقی شورا دریافت ابن مبلغ غیر قانونی بوده و از حیطه وظایف هیئت مدیره خارج است و باید به تصویب شورای سازمان تاکسیرانی و سپس شورای شهر برسد .

هاشمی طاهری خاطرنشان کرد: محسن عرفان حدود شش ماه است که همزمان سرپرست اتوبوسرانی و مدیرعامل تاکسیرانی است و این در حالی است که براساس قانون هیچکس بیش از سه ماه نمی تواند سرپرست بماند و حتما باید با حکم مدیر عاملی کارش را ادامه دهد.


    هادی
    (1) (1)

    هادی

    جولای 9, 2019

    لطفا با تیترهای زرد افراد متحجرین چون رسول زاده و هاشمی را مظهر و پاک جلوه ندهید .

    rasool Akbarzade
    (1) (1)

    rasool Akbarzade

    جولای 9, 2019

    زردتر و چموش تر از پورعسگری با خیانت های هیئت امنا به کاشان مگه داریم

    جوان کاشانی
    (1) (0)

    جوان کاشانی

    جولای 9, 2019

    هر چی از میخام از بار طنز این جمله کم کنم نمیشه "رسول زاده در پایان با بیان اینکه خودش نماینده شورا در سازمان تاکسیرانی است خاطرنشان کرد: تا به حال به هیچ جلسه ای دعوت نشده است" نکنه اینجا هم مثل تخریب مدخل خواب تشریف داشتین و تو جلسات شرکت نکردین مرد حسابی تو چطور عضوی هستی که بعد از این همه مدت یادت افتاده مشکلات و مصوبات تاکسیرانان عزیز رو البته تقصیری هم ندادی تو همونی هستی که اول امضا میکنی بعدش فکر و اخر سر هم زیرش میزنی

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *