• شناسه خبر : 9257

مدیر پایگاه میراث فرهنگی محوطه باستانی سیلک خبر داد:

آغاز اجرای ۸ حکم رفع آثار تخلف در عرصه محوطه تپه های سیلک از امروز

سیدجواد حسین زاده در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به اهمیت و ارزش هویتی و فرهنگی تپه های سیلک اظهار داشت: متاسفانه طی سال های گذشته ساخت و سازهای غیرقانونی متعددی در عرصه و حریم درجه یک تپه های سیلک انجام شده بود که باعث واردشدن صدمات فراوانی به هویت این اثر جهانی شده‌بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همکاری خوبی بین دستگاه های اجرایی برای حفظ هویت این میراث جهانی کاشان شده‌است، ابراز داشت: برای مقابله با این ساخت و سازهای غیرمجاز تاکنون ۱۲ حکم رفع آثار تخلف به صورت قانونی اجرا شده‌است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی محوطه باستانی سیلک با اشاره به آغاز اجرای هشت حکم رفع آثار تخلف در عرصه محوطه سیلک از امروز تصریح کرد: این احکام طی چند فقره در نیمه دوم دیماه به صورت کامل اجرا و آثار تخلف به طور کامل برطرف خواهد شد.

وی افزود: با توجه به قوانین موجود و به دستور دادستان کاشان و با همکاری نیروی انتظامی از هرگونه ساخت و ساز در عرصه و حریم درجه یک سیلک جلوگیری و تمامی متخلفین در بدو امر بازداشت و به مراجع قضایی تحویل می‌شوند. حسین زاده با اشاره به اینکه بخش زیادی از عرضه محوطه سیلک جز زمین‌های ملی و دولتی و هرگونه دخل و تصرف در آن غیرقانونی است، تاکید کرد: لازم است شهروندان قبل از هرگونه عملیات عمرانی و اجرایی و یا خرید و فروش برای کسب اطلاع از وضعیت املاک با اینکه میراث فرهنگی سیلک واقع در خیابان امیرالمومنین- کوچه ذوالفقار ۱۰ مراجعه کنند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *