• شناسه خبر : 8858

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان مطرح کرد:

جزئیات فعالیت ادارات و اصناف منطقه کاشان در دور جدید محدودیت ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان جزئیات فعالیت ادارات و اصناف منطقه کاشان در دور جدید محدودیت ها را تشریح کرد.
به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم سیدعلیرضا مروجی با اشاره به اینکه کاشان و آران و بیدگل از هفته آینده در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد، اظهار داشت: بنا به تعریف ستاد ملی مبارزه با کرونا شهرهایی در این وضعیت قرار می گیرند که تعداد بیماران بستری با PCR مثبت روزانه شش نفر و بیشتر به ازای هر ۱۰۰هزار نفر باشد و با این تعریف از هفته آینده کاشان و آران و بیدگل در وضعیت نارنجی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه حضور کارکنان سایر دستگاه های منطقه کاشان تا یک دوم است، تصریح کرد: تمام ماموریت های اداری غیر فوری نیز لغو و برگزاری جلسات اداری با رعایت الزامات در فضای بسته با حداکثر ۲۰ نفر باید انجام شود.

وی با بیان اینکه مشاغل و اصناف گروه های یک و دو منطقه کاشان در حوزه های مختلف تجاری، بازرگانی و خدماتی می توانند از هفته آینده مشغول فعالیت شوند، خاطرنشان کرد: ولی مشاغل گروه های سه و چهار تا دو هفته دیگر تعطیل هستند که قابل ذکر است این شرایط قابل تسهیل و تشدید در صورت تغییر شرایط با تشخیص وزارت بهداشت است.

مروجی با اشاره به اینکه در صورتیکه واحدهای صنفی و شغلی گروه های سه و چهار اگر مبادرت به تعطیلی واحدهای صنفی خود نکنند ممکن است تا ۱۵ روز پلمب شوند، بیان داشت: تمامی موسسات آموزشی شامل مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، آموزشگاه های خصوصی و حوزه های علمیه منطقه کاشان تا تغییر شرایط همچنان تعطیل کامل خواهند بود و در صورت مشاهده تخلف از این مصوبه در مرتبه اول به مدیر واحد آموزشی تذکر، در مرتبه دوم انفصال مدیر واحد از خدمت به مدت دو ماه و در مرتبه سوم جریمه نقدی برای موسسات آموزشی بخش خصوصی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال در نظر گرفته می شود.

وی ادامه داد: همچنان نماز جمعه، مساجد و مراسم های آیینی و مذهبی منطقه کاشان در تعطیلی کامل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی شهرهای نارنجی مثل کاشان و آران و بیدگل به سایر شهرها ممنوع است، گفت: ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی نیز ممنوع می باشد.

وی با اشاره به اینکه متخلفین از تردد خودروها یکبار هر ۲۴ ساعت به مبلغ پنج میلیون ریال جریمه می شوند، تاکید کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی مسئول حسن اجرای این قانون است و ستادهای استانی مدیریت بیماری بر آن نظارت دارند.

مروجی ضمن تشکر از شهروندان منطقه کاشان در اجرای محدودیت های کرونایی در دو هفته گذشته گفت: اثرات اعمال این محدودیت ها را در روزها و هفته های آینده شاهد خواهیم بود که کاهش موارد ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کرونا از جمله اثرات همکاری شایسته مردم در اجرای این محدودیت هاست.

وی افزود: کما فی السابق محدودیت های تردد در ساعات بین ۲۱ تا ۴ صبح در محدوده داخل شهرهای منطقه کاشان همچنان برقرار است.

به گزارش اهل کاشانم و بر اساس اطلاعات ستاد ملی مبارزه با کرونا فهرست کسب و کارها و گروه شغلی دو که از فردا میتوانند در منطقه کاشان فعالیت داشته باشند، به شرح ذیل است:

1. بوستانهاومراکزتفریحی؛
2. پاساژهاي سرباز وسربسته،بازارهاي سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ در غیرمواد غذایی و بازارهاي
موقت؛
3. بازارها و نمایشگاههاي فروش انواع خودرو، مراکز شماره گذاري اتومبیل؛
4. باشگاههاي ورزشی، سالنهاي بدنسازي؛
5. آرایشگاههاي مردانه؛
6. مراکزفروش لوازم آرایشی وبهداشتی؛
7. مراکز فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان، تزیینات داخلی ساختمان؛
8. مراکزفروش کادویی، اسباب بازي، لوازم التحریر؛
9. مراکزفروش انواع پوشاك،کیف وکفش،خرازي، خیاطی؛
10. آتلیه و عکاسی؛
11. آژانس مشاور املاك؛
12. خدمات چاپ دیجیتال؛
13.مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتري، قهوه خانه ها با عرضه مواد دخانی )این گروه درکل ساعات شبانه
روز تعطیل میباشند.
14. قنادي وشیرینی پزي تر و خشک،آب میوه و بستنی فروشی و مشاغل مشابه


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *