• شناسه خبر : 8534

ورود‌ مدعی العموم به پروژه بحث برانگیز در حال احداث در جوار خانه تاریخی بروجردی کاشان

دادستان کاشان ضمن بازدید از پروژه در حال احداث مجاور خانه بروجردی اذعان داشتند:خانه بروجردی میراث ملی کشور است و رسالت همه ارگان ها، تلاش در جهت حفظ این اثر بی نظیر است.

دادستان کاشان گفت: خانه بروجردی ها نه تنها برای کاشانی ها بلکه میراث ملی ایرانیان است و با توجه به اهمیت بالای این اثر تاریخی باید همه جوانب برای هرگونه اقدام سازه ای در حریم این خانه، رعایت شود.

دکتر روح الله دهقانی به دنبال مطالبه عمومی ایجاد شده در اعتراض به ساخت پروژه مجتمع تجاری_گردشگری که در مجاورت خانه بروجردی ها در حال انجام است، صبح روز شنبه در بازدید میدانی که به همراه شهردار منطقه یک، کارکنان میراث و رئیس اداره راه وشهرسازی و جمعی از امضا کنندگان پویش حمایت از حریم خانه بروجردی های کاشان انجام پذیرفت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دغدغه دوستداران میراث‌فرهنگی برای حفظ حریم منظری خانه بروجردی ها که بعنوان سمبل خانه های ایرانی و از گزینه های ثبت در فهرست جهانی یونسکو شناخته می شود ‌در نوع خود قابل تحسین و تقدیر است و این نوع مطالبه گری از سرمایه های فرهنگی کاشان و بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: باید موارد مرتبط با مجوزهای این مجتمع در حال احداث به دقت بررسی شود و چنانچه نیاز به تشکیل کمیته ای برای تصمیم گیری باشد به قید فوریت و با رعایت حفظ حقوق عمومی و حقوق مکتسب سرمایه گذار و با نظر متخصصین و کارشناسان حوزه میراث، انجام خواهد شد و چنانچه کارشناسان میراث‌فرهنگی ادعا کنند فرآیندهای قانونی برای این پروژه اخذ نشده و‌ یا درخواست توقف پروژه را در راستای حفظ منظر خانه بروجردی ها را داشته باشند با بررسی مدارک، دستورات لازم را صادر خواهیم کرد.

دکتر دهقانی ضمن تقدیر از اقدامات شهرداری در راستای حفظ و‌ تقویت میراث فرهنگی کاشان اذعان داشتند که مدیریت شهرداری و‌ میراث‌فرهنگی و‌ سایر ارگانها با در نظر گرفتن خواسته به حق مردم نسبت به حل‌ این موضوع همه تلاش خود را به کار‌ گیرند.

 

گفتنی است در بازدید دو ساعته دکتر دهقانی دادستان کاشان ضمن‌ بررسی میدانی وضعیت این پروژه تجاری در حریم خانه بروجردی ها، صحبت های رئیس اداره راه و‌ شهرسازی، شهردار منطقه یک ، نمایندگان میراث فرهنگی، مدیر پروژه و ‌همچنین نماینده معترضین این طرح را گوش کردند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *