• شناسه خبر : 8465

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در اصفهان خبر داد؛

فعالیت سه گروه‌ شغلی در کاشان از ساعت ۱۸ روز ۲۰ آبان به مدت یک ماه ممنوع است

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: مقرر شد علاوه بر محدودیت و ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ در اصفهان این ممنوعیت در کاشان و ۱۰ شهر دیگر نیز اعمال شود.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم و به نقل از ایسنا، حجت‌الله غلامی، اظهار کرد: ساعتی پیش جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا برگزار شد که مقرر شد علاوه بر محدودیت و ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ در کلان‌شهر اصفهان این ممنوعیت در شهرهای کاشان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، شاهین‌شهر، لنجان، فلاورجان، شهرضا، مبارکه، سمیرم، خوانسار و اردستان نیز اعمال شود که بر این اساس فعالیت گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ از ساعت ۱۸ روز ۲۰ آبان به مدت یک ماه ممنوع است.

وی با بیان اینکه این محدودیت شامل مشاغل گروه یک که خدمات اساسی به مردم ارائه می‌دهند نمی‌شود، افزود: همچنین مقرر شد اتاق اصناف با همکاری اداره صمت، بهداشت و درمان، تعزیرات و شهرداری‌ها تیم‌های بازرسی تشکیل دهند و بر اجرای این مصوبات نظارت دقیق کنند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان در خصوص دورکاری کارمندان و تفویض اختیار به مدیران دستگاه‌ها، گفت: مصوب شد این دورکاری با کارمندانی باشد که بیماری زمینه‌ای دارند یا باردار هستند و مدیران دستگاه‌ها مشروط به ارائه خدمات مطلوب و متناسب با نوع کاری که انجام می‌دهند از امکان دورکاری تا یک سوم تعداد کارمندان استفاده کنند.

غلامی خاطرنشان کرد: محدودیت ورود و خروج از اصفهان نیز تا ۱۶ آبان اعمال شد و هر گونه ممنوعیت تردد جدیدی در صورت تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا اطلاع رسانی خواهد شد.

فهرست کسب و کارها در گروه شغلی دو به مراکز خرید، پاساژها، مراکز شماره گذاری اتومبیل، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی ها، آب میوه و بستنی فروشی ها، آرایشگاههای مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی ها، اسباب بازی فروشی ها، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی ها، پرده سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی ها، مشاوران املاک، فروشگاههای لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل اختصاص دارد.

گروه شغلی سه، مدارس،  دانشگاه ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه ها و باغ موزه ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری را شامل می شود.

گروه شغلی چهارم نیز شامل همایش ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه ها، چایخانه ها و قهوه خانه ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش ها، شهربازی ها و مراکز تفریحی آبی می شود.


    رضا
    (0) (0)

    رضا

    نوامبر 8, 2020

    میگم کارگرهای کارخونه های کاشان جز مشاغل بی خطر و ازاد و بی خانواده هستن ؟

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *