• شناسه خبر : 8230

مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا:

بیش از ۵۰ درصد مبتلایان به کرونا، هیچگونه علامتی ندارند

مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا می گوید: بیش از ۵۰ درصد مبتلایان به کرونا، هیچگونه علامتی ندارند.

مینو محرز در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به اینکه کاشان یکی از چهار شهر با درصد ابتلا و بستری در سطح استان اصفهان است، اظهار داشت: اصفهان، نجف آباد، خمینی شهر از دیگر شهرهای با شرایط خاص کرونا در استان اصفهان است.

مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا

وی با اشاره به جهش ویروس کرونا در خردادماه گذشته و قدرت بالای سرایت آن ابراز داشت: متاسفانه با عدم رعایت مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عدم برخورد جدی دولت با هنجارشکن های بهداشتی در جامعه در حال حاضر شاهد اوضاعی بدجور و افتضاح از شیوع ویروس کووید۱۹ در کشور هستیم که در کاشان هم این شرایط وجود دارد.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد مبتلایان به کرونا هیچ علامتی ندارند، تصریح کرد: با توجه به محدودیت های موجود برای آزمایش و تست کرونا بهترین راه برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا استفاده همیشگی از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شست و شوی مکرر دست ها با آب و صابون و جلوگیری از اقدامات غیرضروری مثل مسافرت و حضور در تجمعات است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از مردم خود در رعایت مسائل کوتاهی می کنند، بیان داشت: جاده های شهر را ببینید که چگونه مردم به مسافرت می روند؛ این حجم از مسافرت ها خود باعث شیوع بیشتر کرونا در جامعه می شود.

مینو محرز با اشاره به اینکه اوج بیماری این دفعه بسیار بدجور شده است، یادآور شد: این باعث شده است که آمار مرگ و میر بیماران کرونایی در کشور بالا رود که متاسفانه در همه رده های سنی فوت شده وجود دارد.

وی با بیان اینکه از مردم میخواهیم حداقل نکات بهداشتی و استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات را جدی بگیرند تا از این مخمصه بیرون بیاییم، گفت: با افزایش ابتلایان و بستری شدگان بیماران کرونایی با کمبود جدی تخت های بیمارستانی مواجه هستیم و کادر بهداشتی و درمانی هم متاسفانه بعد از بیش از هفت ماه مبارزه با کرونا خسته شده اند.

عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا با بیان اینکه هیچ پیش بینی قطعی نمی توان برای دارو و یا واکسن کووید۱۹ کرد تاکید کرد: اقداماتی در سراسر دنیا برای واکسن کرونا در حال انجام است که هیچکدام تاکنون به نتیجه نرسیده است و نمی توان زمان مشخصی هم برای کشف دارو و یا واکسن کرونا تخمین زد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *