• شناسه خبر : 8101

همیشه مردم را مقصر ندانیم

مسئولین کاشان، لطفا شما هم کمی کرونا را جدی بگیرید

پایگاه خبری اهل کاشانم– ویروس کرونا همچنان می تازد. سرعت تاخت و تاز این ویروس منحوس به گونه ای است که یکی از مدیران بیمارستان مسیح دانشوری تهران سرعت شیوع آن را در مرحله ای میداند که حداقل در تهران در حال از کنترل خارج شدن است.

بله؛ خطر بسیار جدی است و این شرایط به گونه ای در حال پیشروی است که اگر اقدام عاجل و فوری حداقل برای کنترل مناسبات اجتماعی نشود متاسفانه ممکن است شرایط بیش از این سخت و دلهره آور شود.

و اما در کاشان که در اسفند و فروردین ماه گذشته روزها و شبهای پرالتهابی را گذراند هم اکنون در شرایطی است که حتی ممکن است روزگاری بدتر از آنچه قبلا داشت به خود ببینید.

پنج شنبه هفته گذشته با تشکیل ستاد استانی مقابله با کرونا مقرر شد محدودیت های جدی به مدت یک هفته در سطح استان اصفهان و طبیعتا شهرستان کاشان اعمال شود.

بعد از آن هم مقامات فرمانداری کاشان از تشدید این محدودیت ها سخن گفتند و ضمن دعوت مردم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی برخورد با هنجارشکن های کرونایی را متذکر شدند.

اما از پنج شنبه هفته پیش تاکنون هیچ، تکرار می کنم هیچ اقدام جدی خیر حتی اقدامی نمایشی هم صورت نگرفته است.

نمی دانیم این تصمیمات ستاد استانی چه جایگاهی برای مدیران و مسئولین محلی دارد. اصلا ستاد استانی مبارزه با کرونا به کنار مگر مدیران و مسئولین وضعیت بیمارستان شهید بهشتی کاشان و افزایش صعودی مبتلایان و بستری شدگان را نمی بینند که هیچ اقدامی انجام نمی دهند؟

تمامی اصناف و مشاغلی که در مصوبه ستاد استانی ذکر شده اند همچنان مشغول به فعالیت هستند، برخی ادارات و نهادها همچنان مردن بدون استفاده از ماسک تردد می کنند، رفت و آمد بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی به بانک ها و کلونی های جمعیتی همچنان در سطح شهر جاریست، در فست فودها همچنان مردم حتی بدون استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی با آرامش! در حال صرف غذای شامگاهی هستند، اطلاعیه و اعلامیه های تجمعات مذهبی و عزاداری همچنان دیده می شود و قس علی هذا.

واقعا این سوال برای بی جواب مانده است که آیا این مردم هستند که کرونا را جدی نگرفته اند یا مدیران و مسئولین؟

کادر بهداشتی و درمانی سرسختانه و مجاهدانه در حال تلاش و مبارزه با کرونا است ولی مدیران و مسئولین ما حتی از اعمال محدودیت های ساده هم در سطح شهر سرباز می زنند. آیا اعلام رسمی و رسانه ای ستاد استانی مبارزه با کرونا کفایت نمی کند؟! لابد مدیران شهری منتظر ابلاغیه رسمی مرکز استان هستند.

این حجم از بی تفاوتی را چه کسی باید پاسخگو باشد؟! به طور مداوم ک پیوسته به مردم گوشزد می کنیم که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنید؛ همه رسانه های مجازی و سمعی بصری شهر از اعمال محدودیت سخن میگویند ولی عملا هیچ نشانه ای از محدودیت ها را نمی بینیم.

آقایان مدیران و مسئولین لطفا پاسخ دهند که چرا تاکنون در این مدت هیچ اقدامی انجام نداده اند؟! آقایان محترم در فرمانداری شهرستان کاشان لطفا به مردم بگویند که به عنوان مرجع بالادستی تصمیم گیری در شهر چه زمانی قرار است اقدامی شود؟!

اصلا مگر کرونا ابلاغیه و دستور و بخش نامه و روال اداری می فهمد که اینگونه در سایه بی تفاوتی شما روز به روز بر آمار مبتلایان، بستری شدگان و افراد فوت شده افزوده می شود؟!

آقایان مسئول؛ مدیران محترم؛ بزرگواران گرامی؛
لطفا مقداری برای مردم این شهر از رمق افتاده نیز دل بسوزانید، مردم کرونا را جدی گرفته اند شما هم حداقل مقداری جدی بگیرید.


    azade
    (0) (1)

    azade

    اکتبر 8, 2020

    ممنونم.ب مورد بسیار خوبی اشاره کردین. کماکان هیاتها برقرار هست...توی محل ما دو تا هیات هست... فشرده ب هم سینه میزنن...فشرده ب هم شام پخش میکنن... وفشرده ب هم کرونا توزیع میکنن! من خودم چنددفعه تماس گرفتم ستاد بحران، گزارش دادم ولی... آرایشگاه های زنانه کماکان پابرجاست... رفت و آمد بدون ماسک توی ادارات و بانکها و مراکز کماکان! ادامه داره... البته از حق نگذریم ک روی در و دیوار زیاد نوشتن ک بدون ماسک وارد نشوید! ولی فقط روو در و دیوار!! هیچ فشاری روی بخش های خصوصی وجود نداره برای اعمال قانون ماسک. مثلا جناب مدیر اداره روی در و دیوار "بدون ماسک ممنوع" میزنه ولی هشدار جدی میده ب کارمندان ک با مردم بدون ماسک وارد بحث نشین ک مشتری هامون نپرن!

    همایون 2016
    (0) (1)

    همایون 2016

    اکتبر 10, 2020

    اگر به فرض تمام مردم ایران ماسک بزنند و رعایت کنند به اعتقاد من تنها و تنها جایی که اصلا اعتقادی به وجود کرونا ندارند این شهر عصر یخبندان هست . اعتقادات افراطی برخی افراد به ظاهر مذهبی ( برگزاری جلسات یا حسین در سوله ایی در شهرک فتح المبین دارالسلام و مبتلا شدن رئیس هیئت و چندین نفر به کرونا ) ، جوانان بی تفاوتی که دو ترکه و سه ترکه سوار بر موتور فقط به فکر دور دور کردن توی خیابان و شب نشینی با قلیان هستند ، دور همیهای ( پر از خطر انتقال کرونا ) خانواده ها در کنار عدم شجاعت مسئولین بی تفاوت همه سازمانهای مربوطه باعث ایجاد گرفتاریهایی شده که دیر یا زود گریبان همه ما را خواهد گرفت ، حتی کسانی که سعی در رعایت نکات بهداشتی رو دارند . بعضی از ما چوب احمق بودن یه عده به ظاهر آدم رو میخوریم .

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *