• شناسه خبر : 7927

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کاشان؛

میوه و تره بار در کاشان در مقایسه با دیگر شهرستان ها گران تر است/ برخی اقلام میوه ۲ تا ۳ برابر بیشتر فروخته می شود

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کاشان گفت: میوه و تره بار در کاشان در مقایسه با شهرستان های مجاور گران ترعرضه می شود و این از جنبه های مختلف قابل بررسی و رسیدگی است.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، مسعود خاندایی در جمع خبرنگاران افزود: خرده فروشان میوه صرفا تا سقف 35 درصد نسبت به قیمت خرید در میدان میوه و تره بار می توانند افزایش قیمت داشته باشند این در حالی است که قیمت های فاکتور خرید مغازه دار و قیمت اعلامی اتحادیه میوه و تره بار تفاوت مشهودی دارد و گاها با تخلف و افزایش 2 تا 3 برابری در برخی اقلام مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: برخی از کسبه این صنف نیز میوه را از ابتدای صبح تا ساعات پایانی شب به یک قیمت عرضه می کنند که با توجه به کاسته شدن از کیفیت میوه این نیز با حقوق مشتریان در منافات است.

معاون فرمانداری کاشان به رفتار مشتریان در خرید اشاره کرد و اظهار داشت: در کاشان مرسوم است که مشتریان معمولا از میوه درهم استقبال نمی کنند و آن را به دلخواه جدا می کنند که این در تعیین قیمت میوه تاثیر دارد.

میوه و تره بار کاشان

خاندایی قمصری بیان کرد: عوامل متعدد دیگر منجمله وجود واسطه های متعدد، افزایش کرایه حمل و نقل و همچنین انحصاری بودن بازار فعلی دست به دست یکدیگر داده است تا قیمت چند برابری از میدان میوه و تره‌بار تا سطح شهر را شاهد باشیم.

وی در خصوص انحصاری بودن بازار میوه در کاشان تبیین کرد: میدان عرضه میوه و تره بار فعلی کشش و ظرفیت پاسخگویی تامین محصولات کشاورزی مورد نیاز جمعیت 600 هزار نفری مصرف کنندگان در شمال استان اصفهان و شهرستان های محلات و دلیجان را ندارد از این رو برای رقابتی شدن بازار احداث میدان جدید و یا گسترش تعداد غرفه های محل موجود نیاز است و همچنین تعداد خرده فروشان نیز می بایست افزایش یابد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کاشان در ادامه بیان کرد: از اول مهرماه با تقویت گشت ویژه بازرسی با حضور نمایندگان فرمانداری، تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه میوه و تره بار و بازرسی اصناف به موارد تخلف رسیدگی می شود.

خاندایی تاکید کرد: کلیه کسبه این صنف موظف به درج قیمت و ارائه فاکتور به خریداران می باشند و فاکتورهای خرید از میدان میوه و تره بار نیز می بایست برای بررسی تیم بازرسی در محل کسب موجود باشد.


    (1) (0)

    سپتامبر 21, 2020

    سلام چه عجب کسی به این موضوع پرداخت خیلی سال است که کاشان نسبت به جاهای دیگرمیوه واجناس دیگرش گران تراست اول چون می بینندبیشترخریداران اعتراضی نمی کننددوم آنطورکه بایدوشایدکسی به آنهانظارت نمی کندوازآنجایی که خودمغازه دارهابه اشتباهشان کاری ندارندومتحول نمی شوندبرخوردجدی هم باگران فروشان نمی شود.نظارت همیشگی وجودندارد

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *