• شناسه خبر : 7855

نقدی بر سخنان اخیر استاندار اصفهان در کاشان

کاشان؛ پاره جدا افتاده از تن اصفهان

یادداشت وارده-

استاندار اصفهان طی سخنانی که در آیین طرح توسعه صنعت فولاد کاشان ایراد داشت، کاشان را پاره تن اصفهان دانست و گفت: هیچ تفاوتی بین کاشان و اصفهان و نجف آباد قائل نبوده و اگر چنین چیزی باشد مدیون هستیم و فردای قیامت باید پاسخگو باشیم.

چندی پیش از این هم رئیس شورای شهر اصفهان کاشان را افتخار استان اصفهان دانستند و گفتند که کاشان باید در این استان بماند!

حقیقت این است که حرف درمانی چند سالی است از رونق افتاده است و وعده وعید دیگر کارکرد سابق بر این را ندارد.

متاسفانه سبقه و سابقه آقایان در مرکز استان اصفهان و برخوردهای نه چندان مناسب با شان و منزلت کاشان از طرف مدیران اصفهانی بر علیه مردم کاشان چنان شده است که دیگر هیچ حرف و ادعا و سخنی هرچند محبت آمیز و از روی مهربانی نمی تواند فاصله و شکافی که در این میان ایجاد شده است را پر کند‌.

آقای استاندار اصفهان خوب به خاطر دارند که در بحران کرونا چطور کاشان را به عنوان یکی از سه مرکز شیوع ویروس کرونا تنها گذاشته شدٰ، یا در زمانی که چند بیمار بدحال کرونایی کاشان احتیاج به پلاسما داشتند و مدیران درمانی کاشان از اصفهان تقاضای پلاسما کردند با یک “نه” بزرگ از طرف همتایان اصفهانی خود مواجه شدند.

لابد که نه حتما ایشان و دیگر همکاران خود اطلاع دارند و به یاد دارند که چه کارشکنی‌ها و سنگ اندازی هایی در طول سال ها علیه مردم و منطقه کاشان برای پیشرفت و توسعه روا داشته اند.

آقای استاندار؛
اگر کاشان پاره تن اصفهان است پس چرا در حالیکه کاشان را فرماندار ویژه معرفی کرده بودید عنوان معاون استاندار را استاندار قبلی از حکم فرماندار کاشان برداشتند؟!

اگر کاشان پاره تن اصفهان است چرا تفویض اختیاراتی که مدیران کل استانی به مدیران کاشانی با پیگیری های فراوان داده بودند مجددا از این مدیران برداشتند؟!

اگر کاشان پاره تن اصفهان است چرا درآمدهای کاشان را خرج خود این شهر نمی کنید و به اصفهان منتقل میکنید و بعد قطره چکانی به خود کاشان می دهید؟!

استاندار اصفهان در کاشان

آقای استاندار؛
اگر کاشان پاره تن اصفهان است چرا در مورد تاسیس منطقه ویژه اقتصادی کاشان که به حق ایجاد آن می تواند یک تحول بزرگ اقتصادی و اجتماعی در کاشان ایجاد کند، کمیته آمایش شما در مخالفت با آن زده بود که کاشان چه احتیاجی به منطقه ویژه اقتصادی دارد؟؟!!

رسم است در خانواده ای پدر خانواده آرزو دارد که بعد از مدتی که پسر او، پاره تن او بزرگ شد استقلال او را ببینید ولی چه تلاش ها که تا آخرین روزها و ساعات کار مجلس دهم برای عدم تشکیل استان جدید به مرکزیت کاشان انجام شد تا کاشان مستقل نشود!

جناب آقای دکتر رضایی استاندار محترم اصفهان؛

اگر گوشواره عزیز است گوش عزیزتر است و اگر کاشان پاره تن اصفهان است قاعدتا مردم کاشان خیلی باید برای شما و مدیران استانی شما عزیز باشند ولی آنچه مردم کاشان از ناحقی هایی که از طرف مدیران اصفهانی دیدند به این باور رسیده اند که کاشان فقط در هنگام اختصاص بودجه و تخصیص منابع و درآمدها پاره تن اصفهان است و اصفهان از کنار کاشان حظ و منفعتی برده است و در بقیه موارد کاشان همچون پاره ای از تن است که جدا افتاده است.

شما اگر بر ادعای خود پایبند هستید اجازه بدهید پاره تن شما آینده خود را خودشان مشخص کنند تا مردمانش مجبور نباشند به خاطر یک امضا و یا مدیرانش به خاطر حضور در یک جلسه فاصله چند صدکیلومتری کاشان تا اصفهان را در روز و شب بپیمایند.

جناب آقای استاندار؛

در همان جلسه توسعه صنایع فولاد فرمودید که در استان اصفهان بحران آب داریم و گفتید که ما حق خود را در این زمینه می خواهیم نه کمتر و نه بیشتر و خواستید که همه نمایندگان استان اصفهان کاری بکنند؛ خدمتتان عارض هستم که ما مردم کاشان هم حق خود را می خواهیم…حق مردم کاشان استقلال از اصفهانی است که با عملکرد مدیران مرکز استان پاره ای از تن اصفهان شده است. حق مردم کاشان استان شدن است حال با هر نامی و هم محدوده ای.

آن حق را به مردم کاشان بدهید و اجازه بدهید پاره تن شما فارغ از اراده های شخصی و گروهی دیگران به خصوص در مرکز استان روی پای خود بایستد.

و اما سخنی با مسئولین کاشان:

مطالبه به حق مردم کاشان در استقلال از اصفهان و تشکیل استان جدید نباید دستمایه اهداف شخصی و گروهی قرار بگیرد و یا اینکه در مقابل انجام وظائف به بهانه عدم داشتن اختیارات کافی کوتاهی شود.
مدیران و مسئولین محلی باید بدانند این پست ها و منصب ها چند وقتی بیشتر مهمان وجود آنها نیست و بعد از آن باید پاسخگو باشند که در مقابل اعتماد مردم به آنها چه خدماتی را برای آنها انجام دادند


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *