• شناسه خبر : 744

در رتبه بندی موضوعی شانگهای ۲۰۱۹:

دانشگاه کاشان در چهار حوزه رتبه زیر ۵۰۰ جهان را کسب کرد

دانشگاه کاشان در رتبه بندی موضوعی شانگهای ۲۰۱۹ در چهار حوزه مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی برق و الکترونیک و علوم و مهندسی انرژی رتبه زیر ۵۰۰ جهان را کسب کرد.

به گزراش پایگاه خبری اهل کاشانم، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان اظهار داشت: بر اساس اعلام اخیر نظام رتبه بندی 2019شانگهای، دانشگاه کاشان در فهرست دانشگاه های برتر دنیا قرار گرفت .

مجید منعم زاده افزود: دانشگاه کاشان در رتبه بندی موضوعی شانگهای 2019 در چهار حوزه مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی برق و الکترونیک و علوم و مهندسی انرژی رتبه زیر 500 جهان را کسب کرد.

وی تصریح کرد: دانشگاه کاشان در رشته مهندسی مکانیک رتبه 201-300 جهانی، در مهندسی شیمی رتبه 301تا 400 و در مهندسی برق و الکترونیک و علوم و مهندسی انرژی رتبه 401 تا 500 را بدست آورده است.

منعم زاده خاطرنشان کرد: نظام رتبه بندی Shanghai یک نظام رتبه بندی جهانی است که به منظور ارزیابی دقیق تر از نحوه عملکرد دانشگاه و ارائه رتبه بندی جامع از جایگاه دانشگاه در سطح جهانی،چهار معیار کیفیت آموزش، کیفیت اعضاء هیئت علمی، خروجی‌های پژوهش و سرانه عملکرد دانشگاه را برای بررسی عملکرد دانشگاه تعریف کرده است یا به عبارتی دیگر در این نظام، دانشگاه‌ها براساس میزان موفقیت در هر یک از معیارهای چهارگانه رتبه بندی می‌ شوند.

نظام رتبه بندی شانگهای ( ShanghaiRanking) از سال ۲۰۰۹ توسط افراد دانشگاهی این رتبه بندی را منتشر می‌کند. این نسخه از رتبه بندی شامل رتبه بندی دانشگاه‌ها در ۵۴ موضوع در علوم طبیعی، مهندسی، علوم زیستی، علوم پزشکی، و علوم اجتماعی است و بیش از ۴۰۰۰ دانشگاه در این رتبه حضور دارند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *