• شناسه خبر : 7438

استاد دانشگاه و فوق تخصص بیماری های کلیوی خبر داد:

تمامی مراحل پلاسمادرمانی در بیمارستان اخوان کاشان انجام می شود/ نیاز شش بیمار بدحال کرونایی به پلاسما

استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان و فوق تخصص بیماری های کلیوی گفت: با هماهنگی های انجام شده قرار است تمام مراحل پلاسمادرمانی از انجام آزمایشات لازم تا اهدای پلاسما در بیمارستان اخوان انجام شود.

سیدمسعود معینی طبا در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به ضرورت پلاسمادرمانی برای درمان بیماران بدحال کرونایی اظهار داشت: طبق هماهنگی های انجام شده با معاون درمان دانشگاه و رئیس بیمارستان شهید بهشتی کاشان و به منظور رفاه حال همشهریان و داوطلبان اهدای پلاسما قرار شده است تمام مراحل پلاسمادرمانی از گرفتن آزمایش های لازم تا اهدای پلاسما در بیمارستان اخوان انجام شود.

وی با بیان اینکه وضعیت بانک پلاسمای کاشان اصلا مناسب نیست، ابراز داشت: در طول یک هفته اخیر فقط دو یا سه واحد پلاسما اهدا شده است و آن هم برای بیماران خاصی بوده که مدنظر فرد اهداکننده بوده است و عملا در بانک پلاسما ذخیره ای نداشتیم.

نیاز فوری 6 بیمار بدحال کرونایی به پلاسما

این استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان و فوق تخصص بیماری های کلیوی با اشاره به اینکه در حال حاضر 15 بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهید بهشتی کاشان وجود دارد، تصریح کرد: از بین این بیماران شش بیمار بدحال کرونایی نیاز به تزریق فوری پلاسما در گروه های خونی مانند Bمثبت و ABمثبت دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیشترین حجم از اهدای پلاسما در بیمارستان شهید بهشتی کاشان توسط کادر بهداشتی درمانی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: از مجموع 50 الی 55 واحد پلاسمای اهدایی حدود 40 واحد آن توسط کادر بهداشتی درمانی بوده است به نحوی که برخی حتی دو الی سه مرتبه نیز اهدای پلاسما داشته اند.

معینی طبا با بیان اینکه بانک پلاسمای کاشان نیاز مبرم به پلاسمای اهدایی توسط همشهریان به خصوص در فصل پاییز دارد، یادآور شد: قم و اصفهان به عنوان نزدیک ترین مراکز درمانی به کاشان هیچکدام پلاسما به کاشان نمی دهند و ما از همشهریان کاشانی عاجزانه می خواهیم افرادی که پیش از این مبتلا به کرونا شده و حدود یکماه از بهبودی آنها گذشته است برای درمان بیماران بدحال کرونایی پلاسمای خود را اهدا کنند.

 


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *