• شناسه خبر : 7371

رئیس اتحادیه ساخت و فروش طلا و جواهر کاشان:

خرید طلاهای دست دوم امکان ابتلای خریدار را به بیماری های واگیردار محتمل می کند

رئیس اتحادیه ساخت و فروش طلا و جواهر کاشان گفت: خرید طلاهای دست دوم امکان ابتلای خریدار را به بیماری های واگیردار متحتمل می کند.

ایرج نصراللهی در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به فعالیت و جولان دلالان غیرمجاز در بازار طلا و ارز کاشان اظهار داشت: متاسفانه هیچ نظارتی بر کار آنها نیست و دستگاه هایی هم که باید در این زمینه اقدام کنند، واکنشی نشان نمی دهند.

خرید طلاهای دست دوم امکان ابتلای خریدار را به بیماری های واگیردار محتمل می کند

وی با بیان اینکه در چند وقت اخیر مردم برای خرید طلاهای آب شده تمایل زیادی نشان می دهند، ابراز داشت: البته خرید این طلاها از دلال ها و واسطه هایی که در بازار طلا فعالیت می کنند ممکن است با ضرر و خسران همراه باشد چون عیار این طلاها متفاوت است و فرد خریدار توانایی تشخیص آنها را ندارد.

رکود در بازار طلا

رئیس اتحادیه ساخت و فروش طلا و جواهر شهرستان کاشان با اشاره به رکود و کسادی بازار طلا به دلیل کاهش فوق العاده خرید مردم تصریح کرد: مردم به دلایل مختلف اقتصادی و همچنین شیوع کرونا و تعطیلی مراسم های جشن و عروسی تا مجبور نباشند طلا نمی خرند و این باعث شده است برخی از واحدهای صنفی زرگری تا آستانه ورشکستگی پیش بروند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از افراد در کاشان چه ایرانی و چه غیرایرانی به صورت غیرقانونی اقدام به خرید و فروش طلا و جواهرآلات می کنند، بیان داشت: این افراد به اوضاع نابسامان بازار طلا و جواهرات دامن می زنند و باعث ضرر و زیان هم به واحدهای صنفی و هم به مردم و خریداران می شوند.

نصراللهی با بیان اینکه خرید طلاهای دست دوم به دلیل اوضاع آشفته اقتصادی رونق گرفته است، یادآور شد: خرید طلاهای دست دوم امکان ابتلای خریدار را به بیماری های واگیردار محتمل می کند چراکه این طلاها سالها و یا مدتهای زیادی در بدن یک فردی بوده است و فرد خریدار با خرید این طلاها و بدون هرگونه شستشو و یا ضدعفونی از آنها استفاده کرده و امکان دارد بیماری های واگیردار صاحب قبلی را به بدن خود منتقل کند.

 


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *