• شناسه خبر : 7272

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان مطرح کرد:

ابتلای ۵۴ نفر در سال 98 به هپاتیت B و C در منطقه کاشان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در سال گذشته ۵۴ نفر در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به هپاتیت B و C مبتلا شدند.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم رضا رزاقی با اشاره به نامگذاری ششم مرداد ماه به نام روز جهانی هپاتیت اظهار داشت: هپاتیت یک بیماری است که در آن بافت کبد التهاب می کند.

وی با اشاره به دلایل مختلف برای ابتلای افراد به این بیماری ابراز داشت: ویروس، الکل، داروها، سموم، بیماری خود ایمن، مواد غذایی نامناسب مانند مواد پرچرب و بیماری های متابولیک مانند دیابت از جمله عوامل ابتلا به این بیماریست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه در سال گذشته 54 نفر در منطقه کاشان به دو نوع B و C هپاتیت مبتلا شدند، تصریح کرد: از این تعداد 47 مورد مربوط به شهرستان کاشان و هفت مورد نیز مربوط به شهرستان آران و بیدگل بوده است.

وی افزود:بعضی از انواع هپاتیت ها، واگیر دار و برخی غیرواگیر هستند که در هر دو صورت باید درمان شوند، زیرا عدم درمان به موقع هپاتیت، موجب مراحل پیشرونده بیماری یعنی سیروز و سرطان کبد خواهد شد.

رزاقی با بیان اینکه هپاتیت B با واکسن قابل پیشگیری است، گفت: بیش از 95 درصد بیماران هپاتیت C نیز در عرض 2 تا 3 ماه در صورت درمان مناسب، بهبودی می یابند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *