• شناسه خبر : 7215

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا:

صحبت رئیس جمهور در خصوص برگزاری محرم، کار مبارزه با کرونا را به زمین گذاشت/ برگزاری هرگونه مراسم حتی در فضای روباز باعث شیوع ویروس می شود

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: حدود 80 درصد بیماران کرونا از طریق حضور در تجمعات و دورهمی ها از جمله مهمانی های خانوادگی، جشن تولد، عروسی و یا مراسم های ترحیم و عزا و همچنین مناسبتهای اجتماعی و دینی و آموزشی مبتلا شده اند.

محمدرضا محبوب فر در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به اینکه وضعیت شیوع کرونا در کشور در حال حاضر قرمز است، اظهار داشت: به گفته معاون وزیر بهداشت در حال حاضر تهران به دلیل حجم زیاد ترددها منبع انتشار بیماری کرونا در سطح کشور است.

محمدرضا محبوب فر عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا

وی با بیان اینکه حوزه نفوذ تهران به دلیل اینکه پایتخت است تمام کشور است، ابراز داشت: شهرهای نزدیک تهران همانند کاشان باید در این زمینه اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به صحبتهای رئیس جمهور روحانی در مورد برگزاری مراسم های روز عرفه و محرم بیان داشت: به دلیل وجود یک جمعیت انسانی گسترده، این مراسم ها قابل کنترل نیست و مدیریت برای توصیه و پیشنهاد رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک هم به سختی امکانپذیر است.

وی با بیان اینکه در این مراسم ها یک شور و احساسات غیرقابل وصفی وجود دارد، خاطرنشان کرد: به نظر من آقای روحانی در خصوص اینکه مراسم محرم به صورت باشکوه برگزار شود، به نوعی رئیس جمهور کار مبارزه با کرونا را با این صحبتی که کردند به زمین گذاشتند.

محبوب فر شرایط کنونی کشور را نگران کننده دانست و یادآور شد: در حال حاضر یک سوم تخت های بیمارستانی کشور به بیماران کرونایی اختصاص یافته است که من پیش بینی می کنم با روند جاری در هفته های آینده این مقدار به دو سوم افزایش یابد.

وی با بیان اینکه پیش از این فقط بیمارستان های دولتی مختص بیماران کرونایی بود، افزود: در شرایط کنونی به تمام بیمارستانها در سراسر کشور برای پذیرش بیماران کرونایی حالت آماده باش داده اند.

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا در مورد برگزاری مراسم های مختلف عروسی، عزا و تجمعات در فضاهای روباز نیز گفت: برگزاری این مراسم ها هم باعث شیوع کرونا می شود چراکه این ویروس از طریق ترشحات فرد بیمار به وسیله عطسه و سرفه در هوا انتشار یافته و تا حدود هشت ساعت در هوا زنده مانده و قابل انتقال است.

 


    حمیدرضا جمال ابادی
    (0) (0)

    حمیدرضا جمال ابادی

    جولای 28, 2020

    درکاشان ماسک گیر نیماد.مسعولین به فکر مردم نیستند.فقط حرف میزنند.عمل در کار نیست.در کاشان تازگی همه مسعولین کم کار شده اند.قیمتهای نوجومی کالا از یک طرف .تجمعات غیر قانونی از طرف دیگر.کسی به فکر مردم نیست.

    (0) (0)

    جولای 29, 2020

    چه حرفا آقایون نخل اعلام کردن آماده برگزاری مراسم هستن مثلا ابتکار به خرج دادن ساعت عزاداری زن و مرد ها رو متفاوت گذاشتن خدایا این مغز ها رو بذار آکبند بمونن

    مجتبی
    (0) (0)

    مجتبی

    جولای 29, 2020

    دیشب پشت مشهد مراسم توی پارک گرفته بودن ، یه سری افراد کهن سال هم جمع کردن و به نیت شفا شام میدادن . اینا همونایی بودن که ما را بدبخت کردن

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *