• شناسه خبر : 6959

رئیس مرکز بهداشت کاشان عنوان کرد:

حداقل حدود ۶۰ درصد مردم کاشان هنوز کرونا نگرفته اند

رئیس مرکز بهداشت کاشان گفت: حداقل حدود ۶۰ درصد از مردم کاشان هنوز کرونا نگرفته اند و باید شهروندان کاشانی این بیماری را جدی بگیرند.

مسعود دهقانی در گفت و گو با خبرنگار اهل کاشانم با اشاره به اینکه وضعیت کاشان از دیروز جمعه به نارنجی تغییر پیدا کرد، اظهار داشت: در صورت عدم استفاده از ماسک و بی تفاوتی نسبت به فاصله گذاری اجتماعی و افزایش مبتلایان به کرونا و موارد بستری وضعیت کاشان دوباره قرمز خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشور به سمت پیک دوم بیماری کرونا حرکت می کند، ابراز داشت: با تداوم این وضعیت متاسفانه اوضاع در مردادماه بدتر از شرایط کنونی خواهد بود.

حداقل حدود ۶۰ درصد از مردم کاشان هنوز کرونا نگرفته اند

رییس مرکز بهداشت شهرستان کاشان با اعلام این خبر که کاشان قبلا در اسفندماه یک پیک بزرگ را رد کرده است، تصریح کرد: حداقل حدود ۶۰ درصد از مردم کاشان هنوز کرونا نگرفته اند و باید شهروندان کاشانی این بیماری را جدی بگیرند.

وی همچنین با اشاره به اینکه باید همه با همدیگر کمک کنیم که شرایط همانند قبل نشود، تاکید کرد: استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی در بیرون از منزل و شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون مهمترین راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

استفاده از ماسک حتی نمونه های پارچه ای آن در عدم ابتلا به کرونا بسیار موثر است

دهقانی با بیان اینکه اگر امکان دسترسی و یا تهیه ماسک های سه لایه و طبی برای شهروندان کاشانی فراهم نشد حتما از ماسک های پارچه ای خانگی استفاده کنند، افزود: این ماسک ها نسبت به ماسک های طبی، کارایی به نسبت کمتری در جذب میکروب و ویروس دارند ولی برای به حداقل رساندن خطر ابتلا به کرونا بسیار موثر هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تا کشف و تولید داروی قطعی کرونا و واکسن آن باید با این بیماری زندگی کرد، گفت: با استفاده از ماسک، ابتلای سنگین پیدا نمی کنیم و شرایط بیماری به صورت خفیف و ابتلا ضعیف می شود و این مهم باعث می شود که کادر بهداشتی درمانی هم با قوت و تلاش بیشتری به درمان بیماران بستری شده بپردازند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *